Omega veiling geneve 14 en 15 april

Hallo allemaal,

Ben bij jullie allen nog niet bekend, dus zal me eerst even voorstellen.
Ben een jonge, beginnende horlogeliefhebber en heb nog geen echte bijzondere horloges in mijn bezit.
Mijn breil one met (inmiddels) turqooise plaat is m’n lieveling maar misschien komt er in de toekomst wel een mooie omega quadrella rose/staal. Nog even sparen in ieder geval.

Ik werk zelf bij een juwelier waar we o.a. Omega voeren en zie dus veel moois voorbij komen.
Nu kregen we vandaag een boek binnen: om van te watertanden!
Het is een collectie overzicht van een veiling die begin april plaatsvindt in Geneve.
Het zijn allemaal Omega’s en ze noemen de veiling dan ook Omegamania.
Er zitten me daar een paar bijzondere stukken bij…

Kijk ook eens op www.omegamania.com

Lot 273 is mijn favoriet…

Groeten Eveline

Zal maar uitkijken want er worden een aantal fakes aangeboden daar!!
Waaronder een SM300 en er waren nog wat exemplaren dacht ik…:frowning:

En toch ga ik op 31 maart naar Parijs om op de Eiffeltoren de pre-show van de fakes (en andere stukken) te bekijken :slight_smile:

Ik ga er zelf niet naar toe, maar we waren allemaal erg onder de indruk van de omvang van de veiling.

Het zou nog wel eens zo kunnen zijn dat men daar veel te veel gaat betalen voor, in een aantal gevallen, niet eens zo heel zeldzame horloges, nog even los van de fakes die ertussen zijn geslopen.

hans

Allereerst welkom uiteraard! En wat leuk, een meisje/mevrouw erbij op het forum, krijgen dan langzaam maar zeker toch ook de vrouwen interesse in mooie horloge’s?

En bij welke juwelier ben je werkzaam als ik vragen mag? Ipv een Breil zou ik dan aan de chef vragen of je niet een Omega om mag, staat toch veel beter. :wink: :smiley:

He JW nu al weer op de versiertoer :slight_smile: :)??

Hahaha, zou wel leuk zijn.
Maar ja, de eigenaresse zelf draagt een Breitling en dat verkopen we niet eens!
Dus ik denk niet dat ik een Omega om mag…

Heb mijn Breil kortgeleden aangepast van koper oranje naar turqooise. Bevalt een stuk beter.
Heb verder nog een D&G en heb op de vakschool gezeten waar ik zelf een horloge gemaakt heb.
Met twee mechanische FE 6820 uurwerken naast elkaar, 1 voor de minuten wijzer en 1 voor de uren wijzer.
Verder nog een seiko premier van de vorige serie.
Als ik erachter ben hoe je foto’s moet plaatsen zal ik dat wel eens doen.

Verder ben ik werkzaam bij juwelier Robert den Haag in 1 van de 5 vestigingen.

All you need is een digitale camera, een computer met Internet en deze handleiding:
http://www.horlogeforum.nl/read.php?4,8340

suc6!

Ja ik weet het, maar gisteren wilde het niet zo lukken via mijn album.nl
meld me wel aan bij photobucket,

Komt dit weekend!