Omega verschil tussen een Seamaster Professional en een Planet Ocean Chrono

Wat me vooral opvalt bij deze 2 is als die te verkoop worden aangeboden dat er een flink prijsverschil zit. Is de kwaliteit en afwerking van de P.O. dan zoveel beter/hoger als de eerst genoemde?!:S

Zou gaarne een stukje verduidelijking willlen ontvangen van de Omega liefhebberts hier.:wink:

Genesis

Het design van de PO is denk ik wat “gemakkelijker” dan dat van de SMP.
De SMP heeft toch een bepaalde vorm, wijzerplaat enz., die je aan moet spreken - of niet.

Dan is de PO natuurlijk stukken duurder wegens het co-axiaal escapement, wat mij betreft is dat prijsverschil niet gerechtvaardigd, totaal niet.

De groote.

De seamaster begind bij de midsize ( 35-37mm)
Dit is eerder een damesklokje dan een herenhorloge.

De fulsize 41mm en 42mm voor de chrono.
Ik heb kleine polsen, maar 41mm is echt het maximum.

De p.o is al 45 mm.
Dan moet je dikke polsen hebben.

Dat co-axiaal gedoe moet je niet zo veel van aantrekken.
Het verschil is erg klein, terwijl omega het juist vet onderstreept.
Hou het maar op een verkoop trukje.

Verderrest is het een kwestie van smaak en geld.

De meerprijs die Omega vraagt voor een horloge met een co-axial uurwerk is groot. Het argument is dat het horloge minder onderhoudsbeurten nodig zou hebben, welnu voor de meerprijs van een co-axiaal uurwerk kun je een niet co-axiaal uurwerk wel 10 volledige beurten geven.

Beide horloges, PO en SMP zijn van uitstekende kwaliteit.

Nivelacuso Schreef:

De meerprijs die Omega vraagt voor een horloge met
een co-axial uurwerk is groot. Het argument is dat
het horloge minder onderhoudsbeurten nodig zou
hebben, welnu voor de meerprijs van een co-axiaal
uurwerk kun je een niet co-axiaal uurwerk wel 10
volledige beurten geven.

Beide horloges, PO en SMP zijn van uitstekende
kwaliteit.

10 BEURTEN, zeg nou eens (en dan overdrijf je het) eens in de 6 jaar. Stel je koopt het als je 30 ben… Dan mag de begrafenisondernemer het van je overnemen schat ik zo… Het Co-axiaal mechanisme is een door Omega zwaar overschat en opgeblazen vinding (die eigenlijk al heel lang bestond).

Duidelijk verhaal, bedankt. (antwoorden zijn zoals ik het een beetje inschatte;))

Genesis