Omega via Marktplaats

Ik heb op Marktplaats een Omega Seamaster gevonden (quartz) en een mailtje gestuurd naar die jongen, alleen ik weet niet of het safe is om dit te doen.
Hij vraagt er 350 euro voor, ik heb 250 geboden, en ik krijg dit als antwoord (kopie vd mail)
Is dit verstandig want ik weet niet of ik nu naar mijn geld kan fluiten omdat het een buitenlander betreft (engelsman op een schip).

Hi,
I’m at present working in UK on board of an offshore vessel.
Even here we have internet connection as you can see but no phone :frowning:
It is at a delivery company. I can let you test it for 5 days if you want.I will pay the delivery and insurance cost too.Just let me know if you want to buy it and give me your shipping address and name + phone number.
Thanks and I will wait your reply.

Hier zou ik toch niet aan beginnen.

Die boot zal wel in de buurt van Nigeria rondvaren.

Ik kreeg opeens argwaan toen ik een engels mailtje kreeg, vandaar, gelukkig maar dat jullie me hierbij kunnen helpen met raad en daad! :slight_smile:

Op zich hoeft zakendoen in het buitenland niet verkeerd te zijn. Alleen is het sowieso moeilijker om verhaal te halen als er iets niet in orde is. In dit geval zijn er gewoon te veel omstandigheden die erop wijzen dat het niet pluis is. 350 euro is voor die Omega te weinig (behalve als het een fake is). Dan in één keer 100 eur met de prijs zakken maakt het geheel nog ongeloofwaardiger. De superservice (de verkoper is bereid om alle kosten te betalen) maakt alles te mooi om waar te zijn. En dan ten slotte het schip op zee, wel internet, geen telefoon. Kortom: te veel van het goede.

Klinkt inderdaad als een soort van 419 fraude opzet. Lees maar eens op http://en.wikipedia.org/wiki/Advance_fee_fraud.
Is vooral in Nigeria echt een ware volkssport.

Groeten,

Stefan

Ik heb er verder niet meer op gereageerd, ik vond het al te mooi om waar te zijn…

Mooizo,
het zou jammer zijn als je door zo iets voor 250 euro het (offshore)schip inging :smiley:

toe nou mijn 19 kindertjes in afrika moeten ook eten.
stuur geld.
oscar

Is standaard oplichterij.

Je krijgt zelfs nog een mooie spoof-email van de delivery-company waarin het verhaal nog even extra bevestigd zal worden.

Ver vandaan blijven!!

Ik heb de tijd gelukkig dus ik zie wel wat er op mijn pad kruist, maar het was wel een buitenkansje, het is wel zo dat ik bij elke Omega toch naar een juwelier ga om te laten checken op echtheid

http://www.internetoplichting.nl/cgi-bin/yabb/YaBB.cgi?num=1168858791/4#4

Het blijkt dat deze “steve thompson” een aardige oplichter is!!!

Wat een boef zeg!! citaat:

Vorige week heb ik reeds melding gemaakt van deze oplichter.

Deze meneer welke onder de naam Steve Thomspon werkt, heeft een TNT site nagebouwd waarop je zijn valse TNT AWB kunt tracken and tracen. Ik heb een voorbeeld gezien en het ziet er op het eerste gezicht echt uit.

Zodra je wilt gaan betalen, krijg je een AWB met barcode toegestuurd welke je kunt traceren via zijn TNT site.
Hij mailt via sarbgster@gmail.com

WWW.TNTPOSTE.COM.

Trap er niet in !!! Er klopt niets van.
Hij biedt van alles en nog wat aan zoals telefoons, audio/video, beamers etc.etc.
Hij geeft aan dat hij telefonisch niet bereikbaar is omdat hij op een schip, booreiland of waar dan ook werkt.

Let op: Trap er niet in en stop direct alle communicatie zodra je ook maar iets ziet van Steve Thomspon of WWW.TNTPOSTE.COM

Hij werkt ook via www.2ememain.be onder de naam Mark Voetberg.

Marktplaats heeft meerdere malen bij kopers teleurstellingen opgeleverd. Zorg dat je daar niet bij komt. Vaag verhaal.
Ik zou nog maar eens verder zoeken, naar een safer adres.