Omega vintage dames goud

Ik heb hier nog een fraai omega dameshorloge van goud(14k) met aangesoldeerde gouden band. Zestiger jaren volgens mij. Ik probeer de gegevens te achterhalen aan de hand van de nummers, maar vind op de geëigende sites tot nog toe niets.
aan binnenzijde kastdeksel staat: 569269, 711GY, 14k, 0,585, AK, 122.
op uurwerk: 1875 4583
Het horloge is geïmporteerd door fa. Kinsbergen NV.
Volgens mij zie ik 5 saffieren. witte wijzerplaat, geen cijfers, 16mm dia.
Wie heeft hier nadere info over of weet hoe je die kan vinden??

Mijn Beste,

Foto’s doen wonderen.

Helaas kan het forum niks voor je beteken zonder foto’s van het object.

voilá

Je kunt ook op de Omega site zelf in het archief zoeken. Heeft mij wel eens geholpen.

AK was de pons van A.Kinsbergen NV/BV die er bij de import in is geslagen.
122 (als het in een hamerkop staat) is het nummer van de fabrikant van de kast nl. Oreade, Manufacture de boites SA uit la Chaux de Fonds. 14K en 0.585 staan voor 14 karaat goud.
De verdere nummers zeggen me niets. Het zijn geen model/referentienummers en het nummer van het werk is hoogstens een serienummer en zou op het jaar 1961 kunnen duiden.
Op het werk zou ook nog een nummer van 3 cijfers moeten staan (het kaliber)

Verwacht qua waarde niet teveel. Dameshorloges zijn over het algemeen niet veel meer waard dan het materiaal waaruit ze bestaan.

Edit: ik zie nergens saffieren op je foto’s.

2 likes

Ben ook wel benieuwd naar een foto van de achterkant

Ha Maurits
Bedankt voor je snelle antwoord.
Het zou zo maar kunnen dat ik je net een mail gestuurd heb met een verwante vraag en dat je de zoon van Jo bent? en ik ben dus de zoon van Geert dan is dat maar duidelijk.
Inderdaad is het horlogewereld typisch een mannenaangelegenheid. Op het uurwerk is bij nadere beschouwing piepklein nog 483 als nummer te zien, onder het Omegateken. Dat zal dus wel het caliber zijn. Geeft gelijk wat meer aanknopingspunten. Op bijgaande foto’s zie je de saffieren…ik dacht er 5 te zien . Overigens denk ik dat het horloge naar mijn schoondochter gaat.

ziehier foto van achterzijde

Kinsbergen was toch ook de persoon die Pontiac opgericht heeft? Of is dat een andere Kinsbergen?

Die is echt. Waarde zoals al aangegeven (helaas) goud plus kratje bier

A.Kinsbergen NV en later BV in Amsterdam was de importeur van Omega, Tissot, Pontiac en Union horloges in Nederland.
A.Kinsbergen SA in Brussel importeerde Pontiac en Lauréat in België.
Ali Kinsbergen was de oprichter van beide ondernemingen.

1 like