Omega vintage Speedmaster gereduceerd 3510,50 1992

Wie kan mij vertellen of dit een echte Speedmaster betreft of een goede “Fake”

Lijkt mij gewoon een echte te zijn? Heb je de nummers al gecontroleerd?

1 like

Nope en geen idee waar ik die moet/kan checken :thinking:

Waarom denk je dat ie fake is?

1 like

Gezien de pushers die niet op gelijke hoogte staan met de kroon lijkt hij me echt.

2 likes

Ik kan mij niet voorstellen dat een fake ook gebruik maakt van een opgelegde chrono module (en dus pushers die niet in lijn liggen met de kroon). De meeste chrono fakes maken gebruik van een 7750-achtig uurwerk.
Ik ga er van uit dat dit geen fake is.
Maar persoonlijk (let op, ongevraagde mening) zou ik de aanschaf van een reduced altijd afraden aangezien je uiteindelijk voor de Pro of FOIS gaat.

2 likes

Omdat ik deze voor een prijs kan kopen, waarvan ik denk dat dat niet kan kloppen.

Wat doet een gemiddelde reduced Speedmaster? 1500 2000 euro???

Het kan ook een frauduleuze advertentie zijn van een echt horloge. Dat gebeurd veel op MP

2 likes

Nieuw wel

1 like

:rofl::rofl::upside_down_face:

2 likes

Yep I know :+1:

De advertentie waar je naar zit te kijken op Marktplaats was snel gevonden. Die bevat een foto die je hier niet hebt geplaatst, met een markering ‘u/indota’. Dat is een manier om een gebruiker op reddit te markeren. Dat levert deze advertentie op: https://www.reddit.com/r/Watchexchange/comments/eniozf/wts_1992_omega_speedmaster_reduced_351050_00/. Die vroeg er een maand geleden nog $1800 voor. Dat ie nu voor 350 euro op mp zou staan lijkt me dus sterk…

Ik zeg: gejatte foto’s.

Edit: sterker nog, op jouw foto’s is die markering weggezwart, op de advertentie waar ik naar keek niet…

13 likes

Goed recherche werk hierboven.

Jij hebt je koppie erbij. :+1::+1:

1 like

Ik had hem ook gezien en meteen gevlagd bij mp want die prijs alleen al is to good to be True!
Er zwerven momenteel een behoorlijk aantal van dit soort nonchalante aanbiedingen rond op mp, ik kijk er niet eens meer naar maar meld ze meteen.

Misschien geeft de vertaalde beschrijving het ook weg. :expressionless:

“wordt geleverd met volledig metalen armband, originele doos (binnen- en buitenkant) en papieren, hang-tag en lederen riem voor na de markt. Chronograaf werkt zoals het hoort met alle handen terug naar hun thuisposities.”

1 like

Lijkt wel een gedicht :joy::+1:

Na een ochtend op de markt zakt je broek af?

2 likes

Ja dat zijn inderdaad zaken die ik ook al had gezien. Die naam heb ik zelf weggehaald om wet op privacy te beschermen. Ben verkoper aan het triggeren. Even wachten hoe hij reageert :rofl:

Bedankt allen voor jullie scherpe blik :+1:

Vraag om een nieuwe foto waarop een door jou gekozen tijd staat. Zo weet je of 'ie in zijn bezit is.