Omega vintagee calibre 611 handopwinder gaarne advies

geacht forum,

ik overweeg al een tijdje om mijn collectie aan te vullen met een (eerste) vintage.
wat vinden jullie van de omega in combinatie met de prijs van rond de 200 euro ?
ik heb er al wel een optie op genomen…

zie link: http://link.marktplaats.nl/320607786

en is dit nu (veel) minder waard omdat het geen seamaster is ??

alvast
bedankt voor het advies

Ziet er prima uit, maar met een diameter van 31 mm is dit toch wel erg klein

WVE Schreef:

Ziet er prima uit, maar met een diameter van 31 mm
is dit toch wel erg klein

Zat ik zelf ook net aan te denken. Er worden vrij veel vintage Omega’s aangeboden momenteel, het merendeel rond de 35/36 mm, of zoals in dit geval nog kleiner. Neemt niet weg die 'ie er bijzonder leuk uitziet. Prijs zal mede bepaald worden door de (in)courantheid van het formaat.

Damesmodellen liggen altijd al erg slecht in de markt.
Zelfs voor een die er nog zo mooi uitziet als deze vindt ik 200 aan de hoge kant.
En zoals je zelf al aangeeft : geen Seamaster, geen automaat…

Maar als je hem mooi vindt gelden er natuurlijk geen rationele argumenten meer :slight_smile:

Bas

1. Prijs is niets van te zeggen, lijkt me gewoon eerlijk voor beide kanten. Zeker omdat de doornsluiting er gewoon keurig bij zit (tu)

2. 31 mm is voor een kerel aan de kleine kant!!!

3. Verguld… tsja… ik ben echt alleen van het staal dus ik zou verder zoeken naar dezelfde uitvoering maar dan in staal.

En vraag eens of die wijzerplaat is opgemaakt. Het ziet mij er veeeeeeeeeeeel te clean uit voor een horloge van 50 jaar oud.

Het uurwerk, zover te beoordelen op een plaatje lijkt in prima staat, het lacht je aan!

En vraag of de onderhoudsgeschiedenis bekend is! Zo nee, reserveer dan in je achterhoofd een vijf tientjes voor wat onderhoud.

Gr. Roel

ik ben al eens bij de verkoper geweest en was toen in ieder geval prima betrouwbaar
(tu)

geacht forum,

bedankt voor de info:

deze wordt het niet (te klein), maar ben er wel uit een leuke vintage omega aan te schaffen. heb me er enigszins in verdiept

de wensen zijn:

• omega seamaster
  • automaat
  • goede staat
  • 35 mm of groter (als die er zijn)

zit te dubben over staal of goud(plated). Ik ben niet zo’n "goud"type, maar kan
in bovenstaande combinatie m.i.best wel (en wordt ook relatief veel aangeboden)

op ebay zie ik door de bomen het bos niet meer.Ik ben geen kenner van (omega) vintage, dus tips (aanbiedingen) zijn welkom. ik wil de “gouden” tip ludiek belonen

mvg

Arno

Je zou eens bij Ferrie Schweitzer kunnen kijken:

http://www.vintagehorloges.nl/horloges_omega.html

Hij is dé Omega hersteller in Nederland.

Kijk ook eens op www.uurwerkshop.nl, die hebben regelmatig aardige Omega’s staan.