Beste Vintage vrienden,
Ik heb een Omega die aan de achterdeksel wat slijt vertoond, ze sluit nog wel heel goed.
Het betreft naar mijn info een Omega uit 1950 met cal 266
Klokje loopt zeer goed
Nu de vraag en dan de plaatjes.
Zou ik de deksel zo laten of is er een doe het zelf restauratie mogelijk om de kleine corrosie plekjes wat te doen vullen.
Ik wil ze namelijk gaan verkopen en dacht dat sommige graag een tip top horloge willen , terwijl andere het liever in originele staat willen.
Graag jullie advies
Bedankt
Gr Roel
Bij verkoop zou ik het zo laten en de potentiele koper de keuze geven. Er zijn immers genoeg verprutste klokjes te koop.
trouwens, zou dit een redial kunnen zijn?
Waarom denk je aan een redial?
Ik denk dat hij mits netjes gemaakt, meer op levert.
Vergeet het maar.
Laser lassen en herpolijsten enige mogelijkheid die een deftig resultaat oplevert.
eens, gezien de schade moet je teveel materiaal wegnemen om hem goed te kunnen verkopen.
Dacht aan een redial omdat de indices meestal zijn opgelegd en de 12 wat twijfelachtig lijkt. Moet eerlijk zeggen dat het lastig te zien is op de foto.
Casper
Hallo Casper
De 12 ligt er ook in net zoals de indices. Alleen het omega logo ligt erop
Bedankt voor je reactie, altijd fijn hier als mensen reageren
gr roel
Zo laten. Is nu eenmaal een oud horloge.
Oppervlakkig bij werken , wat er over blijft is dan patina
Lekker zo laten. Mooi donkerbruin bandje erop, goede sfeervolle fotos maken en te koop zetten. Watt je weghaalt kan je nietmeer terughalen dus ik zou dat lekker aan de nieuwe eigenaar over laten.
Ik denk dat het eerder bijvullen word aan de deksel dan weghalen
Beslist geen redial. De 12 is net als de indices in de wijzerplaat gegraveerd. Lettertype klopt, patina/verontreiniging correleert volkomen met de conditie van het logo en de markers. Prachtig zo, niks meer aan doen.
en de bodemplaat dan???
Polijstbeurtje kan inderdaad geen kwaad.