Ik heb wat voorlopige foto’s. Ik heb zelf een oude seamaster en heb er in mijn zoektocht destijds aardig wat door mijn handen gehad. Maar ik kan dit model niet duiden.
Hier zit voldoende kennis en anders zijn de reacties altijd leuk om te lezen toch .
Horloge gaat niet verkocht worden. Is een familie stuk dus ongeacht wat het is. Hij gaat niet weg
Maar ik zou wel wat info willen hebben. Zodra ik hem in m’n handen heb deel ik foto’s van het uurwerk en wat meer details.
Mooie Seamaster Ziet zo op het eerste gezicht goed uit. Mogelijk radium dus oppassen met openmaken. 2e helft jaren 50 met ik denk originele kroon. Type kan ik niet direct thuisbrengen, andere HFers denk ik wel, maar uitsluitsel krijg je als je in het dekseltje kijkt.
Jaren '50 inderdaad; heb je eenmaal het deksel er af, is a.d.h.v. het serienummer de leeftijd met een marge van pakweg 1 jaar +/- af te lezen. Hier alvast de link naar good old Chuckie:
Was een voorrecht om met (RIP) Chuck Maddox te chatten op Timezone. Enorme Omega-liefhebber. Lang voordat HF bestond. Fratello heette toen nog gewoon Robert-Jan.
Het is een 50s handwind omega die wrs in engeland gecased is, wrs Dennison uit mijn hoofd. Dat is wel “vreemd”, dat zie je vaker met gouden horloges…of bij nog oudere horloges
Je kan het horloge beter laten servicen als je het regelmatig wilt gaan dragen. De olie etc is inmiddels dusdanig crap dat je schade aan het uurwerk kan veroorzaken.
Je kunt hier een horlogemaker zoeken:
Let wel op met radium. Niet alle horlogemakers willen daarmee werken.