Omega waarschijnlijk begin jaren 40

Beste,
Heeft er iemand meer informatie, of een verwijzing naar een website of iets dergelijks mbt dit horloge. Het is van een collega die het eens heeft opgepikt op een curiosa markt.
Het horloge loopt goed (automaat). Mogelijk begin jaren 40.

Dit is geen automaat.

Om meer over het horloge te komen, dien je de caseback te openen.

2 likes

Handopwinder inderdaad.

Inderdaad geen automaat. 30t2 handwinder?

2 likes

Zal inderdaad een 30T2 uurwerk in zitten. Open maken en in de caseback zit het referentienummer. Mooi horloge!

1 like

Mooi ding inderdaad; wel jammer dat er weer iemand aan de wijzerplaat heeft zitten poetsen; daar wordt het maar zelden beter van. :roll_eyes:

1 like

Ja dat idee had ik zelf ook al. Het is ook niet meer de tendens momenteel om grondig schoon te maken heb ik begrepen.

Ik heb dit uurwerk opgezocht en zie inderdaad veel foto’s die redelijk overeen komen.

1 like

Beslist 30T2, en een gezocht type wijzerplaat in - inderdaad - nogal wat mindere staat. Het uurwerk kan ook flinke leeftijds-sporen vertonen, maar verder zijn ze behoorlijk degelijk - heb er net eentje uit elkaar liggen (ook zo’n plaat maar dan vrijwel top), het uurwerk zou ook zo in een klein zakhorloge passen.

Pas in dagelijks gebruik wel op wat betreft al te ruige activiteiten - er zit vrijwel zeker nog geen Incabloc op de chatons, en die balanstappen zijn griezelig dun.

2 likes

Bedankt voor je info! Ik ga adviseren om hem een keer naar een horlogemaker te brengen. De man is op leeftijd dus ruige activiteiten verwacht ik niet.