Ik ben van plan een Omega Seamaster aqua terra 231.10.42.21.06.001 aan te schaffen.
Nu is n vriend van mij nog een weekje in America en ik zag dat de prijzen daar belachelijk veel lager liggen.
Weet iemand van jullie een betrouwbare site waar ik m kan bestellen en of er nog taxes bij komen? Ik heb t danniet over invoerrechten…
Alvast bedankt!
Deze Aqua Terra is een prachtig horloge, en pas net op de markt. Zelf ben ik aan het denken om de goud/rvs versie aan te schaffen. In Nederland betaal je - zonder onderhandelen weliswaar maar omdat het een net nieuw horloge is zit er slechts een paar honderd ruimte in - € 5.700 en in de VS zie je hem voor USD 5.300. Dit is een stuk goedkoper; 5.300 USD is gelijk aan € 3.624.
Aanschafprijs € 3.624
Verzending ong € 150
Belasting in Ned: 700
Invoerrechten ong 200
Totaal komt hij dan op ong € 4.674, bespaar je toch bijna € 1.000
De garantie is natuurlijk geen enkel probleem omdat het een internationale garantie is en je dus gewoon bij iedere OMEGA dealer - ook in Ned - terecht kunt.
… In Nederland betaal je - zonder onderhandelen weliswaar maar omdat het een net nieuw horloge is zit er slechts een paar honderd ruimte in - € 5.700 en in de VS zie je hem voor USD 5.300. Dit is een stuk goedkoper; 5.300 USD is gelijk aan € 3.624.
Ja maar…
De grijze jongens in NL bieden doorgaans lijst -25% aan. Dat kan ook nog wel eens interessant zijn!
Ik noem Marley Sayin, Jerrel Manbodh, William Wien… Goede adressen!
“De garantie is natuurlijk geen enkel probleem omdat het een internationale garantie is en je dus gewoon bij iedere OMEGA dealer - ook in Ned - terecht kunt.”
Ga daar maar niet van uit. Hier zijn hele strenge regels voor. Om het even in het kort uit te leggen. Ieder Omega horloge heeft een serienummer, aan de hand van dit nummer kan Omega zien aan welke juwelier hij is uitgeleverd. Als blijkt dat er in Europa ineens veel Omega’s opduiken van één Amerikaanse juwelier, dan is niet alleen de juwelier de sjaak, maar ook de consument, want garantie zal dan niet worden verleend, gewoon omdat dit de regeltjes zijn.
Dit geldt ook voor het grijze circuit, veel “handelaren” zijn natuurlijk bekend en doorleveranciers worden steeds harder aangepakt. Ik weet een mooi voorbeeld van een Nederlandse Top-5 Omega dealer die stiekem doorleverde aan Ledac (Duitsland). Dit hebben ze een poosje gevolgd, vervolgens moest hij om zijn dealerschap te behouden, ALLE Omega’s voor de ADVIESWINKELVERKOOPPRIJS… terugkopen. Hij heeft het wel gedaan, maar zulke geintjes kosten natuurlijk alles.
Alle horloges die via Ledac zijn verkocht maken geen aanspraak meer op fabrieksgarantie, dan ben je toch lekker als je Speedmaster onverhoopt door een productiefout compleet in de soep draait. Dan kun je mooi een nieuwe kopen.
“De garantie is natuurlijk geen enkel probleem
omdat het een internationale garantie is en je dus
gewoon bij iedere OMEGA dealer - ook in Ned -
terecht kunt.”
Ga daar maar niet van uit. Hier zijn hele strenge
regels voor. Om het even in het kort uit te
leggen. Ieder Omega horloge heeft een serienummer,
aan de hand van dit nummer kan Omega zien aan
welke juwelier hij is uitgeleverd. Als blijkt dat
er in Europa ineens veel Omega’s opduiken van één
Amerikaanse juwelier, dan is niet alleen de
juwelier de sjaak, maar ook de consument, want
garantie zal dan niet worden verleend, gewoon
omdat dit de regeltjes zijn.
Dit geldt ook voor het grijze circuit, veel
"handelaren" zijn natuurlijk bekend en
doorleveranciers worden steeds harder aangepakt.
Ik weet een mooi voorbeeld van een Nederlandse
Top-5 Omega dealer die stiekem doorleverde aan
Ledac (Duitsland). Dit hebben ze een poosje
gevolgd, vervolgens moest hij om zijn dealerschap
te behouden, ALLE Omega’s voor de
ADVIESWINKELVERKOOPPRIJS… terugkopen. Hij
heeft het wel gedaan, maar zulke geintjes kosten
natuurlijk alles.
Alle horloges die via Ledac zijn verkocht maken
geen aanspraak meer op fabrieksgarantie, dan ben
je toch lekker als je Speedmaster onverhoopt door
een productiefout compleet in de soep draait. Dan
kun je mooi een nieuwe kopen.
Onzin. Omega zal nooit de consument de dupe laten worden. Als je die OMEGA via een site in de US koopt. Het is gewoon een volstrekt legale handel. Ik heb zelf ook eens een OMEGA in de US gekocht en zonder enige vraag of opmerking van een juwelier is hij in de garantie door OMEGA opnieuw afgesteld na 2,5 jaar.
Nou, dan heb je geluk gehad. Of het is al lang geleden.
In het dealercontract van Omega staat heel duidelijk dat de horloges alleen op het eigen continent mogen worden verkocht. Dat geldt overigens voor alle merken van de Swatch Group.
Juweliers waarvan duidelijk is dat zij zich hier niet aan houden zullen op dat punt worden gewezen en bij herhaaldelijk in de fout gaan worden ze eruit geknikkerd.
De horloges die in Europa opduiken, van een Omega dealer op een ander continent (die dus is aangemerkt als “foute” dealer) zullen worden geweigerd voor garantie of de reparatie zal worden gefactureerd.
Het nare is dat je niet kunt zien of het al op die manier adres bekend is, want ze gaan op dit moment alleen voor de grotere vissen. Misschien dat je er tussen door glipt en wellicht hoef je je helemaal niet te beroepen op de garantie. Want eerlijk, Omega horloges zijn klasse (als je er niet mee golft)
Golfen zou je met geen enkel horloge moeten doen toch? Dat vertelden ze me ook toen ik een Tag Heuer Carrera kocht bij de juwelier. Toen ik op de advertentie wees van de Tag Heuer gedragen door Tiger Woods waren ze ineens stil…
Die mensen maken horloges voor golfers. Het uurwerk dat erin zit komt van een klein fabriekje waarvan ik de naam even niet meer weet. Dat uurwerk is getest door een bureau ergens in Zwitserland… met 20 “swings” van 50 G en na afloop week hij 5 seconden af. Dus ik denk dat je met die wel kan golfen :D:D
Eigen ervaring met Omega uit amerika en garantieafwikkeling in Nederland.
Afgelopen jaar PO gekocht in VS met oranjecrocoband, na 3 maanden kale plekken op band en via S en C garantieclaim ingediend.
binnen een maand nieuwe band ontvangen.
goede garantieregeling van Omega en prima service van juwelier.