Omega ww2

Beste medeforumleden,

Sinds een korte tijd staat dit prachtige horloge te koop. Ik heb zelf alleen nog niet genoeg verstand van dit soort horloges om te kunnen bepalen wat die waard is. Zouden jullie kunnen helpen?
Ter informatie op de achterzijde staan geen nummers of iets.

Omega ww2 militairy watch / horloge
Bieden

Lijkt wel wat op een dirty dozen.

Wijzers en formaat wijken wel af van het origineel. Interessant wel. Hoop dat er meer info opduikt.

Het lijkt me niet een issued horloge. Heeft wel fixed bars, wat wel duidt op een militaire invloed. De staat is niet erg goed. Ik heb het model nog niet eerder gezien en zo een twee drie op internet kan ik niet eenzelfde wijzerplaat vinden. Wellicht dat een ander lid met meer kennis kan vertellen of het horloge klopt. De foto’s zijn niet scherp genoeg om het nummer van het uurwerk te zien. Als je interesse hebt is het handig dit nummer even te vragen aan de verkoper.

Dat duidt volgens mij gewoon op een pre-war horloge. In die periode hadden veel horloges dat, niet alleen militaire klokjes.

1 like

Ik sluit me aan bij wat koekoek zegt.
En dan nog het volgende: alleen omdat een horloge een zwarte wijzerplaat met radium heeft, hoeft het nog geen WWII horloge te zijn.
Helaas is de foto van het werk zo onduidelijk, dat ik het nummer niet lezen kan. Dat zou helpen bij het dateren.
Je kunt de verkoper vragen en het dan hier posten.

Edit: als ik de onduidelijke foto van het werk vergroot lees ik MISSCHIEN bij de balanskloof een nummer 15??
Bovendien is de balanskloof versierd. Dat is beide veel eerder dan WWII.
Ik herhaal mijn raad de verkoper naar de nummers te vragen.

2 likes

Deze heeft niets met militair te maken en is mi. van voor '40…

Ik vind het ook een lastige vraag. Als het een echte “dirty dozen” is, zijn die tegenwoordig ongeveer 1500,- euro waard (bron: Watching nr. 3, 2018, blz 23).
Je kunt je vraag ook een op een miltary wristwatch forum stellen.

succes!

Wat het type precies is, is niet duidelijk, maar een militaire WWW is het zeker niet.

Deze is duidelijk van mindere kwaliteit (uurwerk, kast).

Het is echt niet moeilijk hoor…:slight_smile:

Kijk en vergelijk met een echte:

30T2 uurwerk:

Achterdeksel:

2 likes

Haha vond ik wel: :wink:

1 like

Zo iets van Marktplaats kopen is voor mensen met erg veel lef. Fotos van het uurwerk zijn op zijn minst nodig om er iets zinnigs over te kunnen zeggen.

Zou deze niet bijvoorbeeld na de oorlog gere-cased kunnen zijn in een nieuwe kast? Volgens mij wordt daar best veel mee gerommeld, toch?

Volgens mij wordt er nog meer gerommeld met de predikaten WWI, WWII en military

Ik denk van niet, de kast is mi. een rommeltje. het lijkt er op dat de fixed bars er door een knutselaar op gesoldeerd zijn het uurwerk is niet tijdsconform. de plaat en wijzers zouden wel uit de jaren '40 kunnen zijn.
Ik zou er mijn handen niet aan willen branden iig. :wink:

2 likes

:roll_eyes::thinking: Het zou uit begin jaren 30" kunnen zijn :face_with_monocle:
Gelijkenis is groot met deze uurwerk,http://www.ranfft.de/cgi-bin/bidfun-db.cgi?10&ranfft&&2uswk&Omega_26_5_1
Exact zo een heb ik niet kunnen traceren :relaxed: maar de opbouw is als uurwerken voor een kleine dames zakhorloges :male_detective:

Groeten Iwan :motorcycle:

image

1 like

Nog ouder dan dat, denk ik. De manier waarop Omega is gesigneerd op het uurwerk maakt het eerder <1920.

2 likes