Omega X-33 is binnnen; veeeeel plaatjes!

Vanmorgen rond 12 uur bezorgde onze vaste pakketbezorger een mooi pakketje uit GB. Mijn laatste aanwinst: een Omega X-33. Ik kondigde hem al aan: http://www.horlogeforum.nl/read.php?19,417842,418322#msg-418322

Nu in werkelijkheid. In het kort: als je ooit een quartz aan wilt schaffen, is het lijstje wat mij betreft iets langer geworden! Had ik eerst alleen de Sinn EZM2 op mijn quartz-lijst, vanaf nu staat deze ernaast! Onvergelijkbare grootheden op ieder gebied, maar net zo fascinerend door de techniek.

Terwijl het horloge vanuit Engeland naar mij onderweg was, bood medeforummer Louis een gloednieuw Gasgasbones-bandje te koop aan. Carl van Gasgasbones heeft een serie banden die bij Speedmasters ‘horen’. Het besluit was snel genomen! Die moest er bij. En laat die nou een uur later arriveren vanmorgen. Mijn lol kon niet op.

Eerste indruk: man wat een horloge. Behoorlijk groot, super licht (want titanium!), helder afleesbaar en met lumen a la Seiko’s lumen. De secondewijzer verspringt precies per minutenstreep en na 30 seconden verspringt de minuten wijzer half! Om als een stationsklok na de volgende 30 seconden op de volgende minuut te springen. Als je op de achtergrondverlichting drukt, blijft de secondewijzer voor 10 sec staan en zodra het licht uitgaat springt 'ie 10 sec vooruit. En dan het alarm… 80dB volgens berichten op het internet. Nou, als ik dat geluid in een cockpit zou horen, zou ik op zoek gaan naar mijn parachute om het zo maar uit te drukken. Wat een herrie!

Ben ik er blij mee? Ja!

Menno

Hieronder een serie foto’s. Sommige nog met mijn favoriete nato, latere met de band van Gasgasbones.

En het alarm…
[media]http://www.youtube.com/watch?v=Q471MEPhwkU[/media]

(En er is nog meer onderweg - updates later deze week)

M.

su-per-gaaf (tu)(tu)

Dit is voor mij een bijzonder goed alternatief voor de normale speedy, zou hem zelf ook nog wel eens willen bezitten.

:~

helemaal mee eens wat een gave klok

Van harte Menno!

Supermooi!

Van harte proficiat man! Echt een heel bijzonder horloge!

Moooooooiiiiii! Van harte met deze klassieker!

Hans

Heel mooi Menno, gefeliciteerd!!!

Prachtig horloge,gefeliciteerd. (tu)

Jajaja super super!! X(

Hoe kom je toch steeds weer aan van die mooie klokkies? :wink:

Nice! blijft het licht dus 10 seconden aan als ik het goed begrijp? Vreet dat geen energie?

dreski Schreef:

Nice! blijft het licht dus 10 seconden aan als ik
het goed begrijp? Vreet dat geen energie?

ik denk het wel… Daarom heb ik alle achtergrond-meldingen uitgeschakeld. En aangezien de lumen zo verschrikkelijk goed is, is het meer een gimmick voor dag 1, denk ik.

M.

Heel mooi (tu)(tu),
van harte

Gefeliciteerd met de aanwinst
Afgezien van de verzamelwaarde en de geschiedenis zeg ik toch: doe mij die andere maar op die nato.
:wink:

Ik vind em heel mooi. Toppy(tu)

Zo zie je maar weer, QUARTZ is zo gek nog niet. Gefeliciteerd Menno met deze prachtige klok.

Echt een hele gave klok Menno! Voor zo’n mooie quartz maak ik graag een uitzondering(tu) JMN had er een tijd geleden ook een te koop.
Wat te groot voor mij, maar anders…
Afgezien van een service, alleen een batterij wisselen kost toch zeker geen kapitaal? Iedere goede horlogemaker kan dat wel, dacht ik?
Veel plezier ermee, en ik hoop hem nog vaak langs te zien komen:)

(tu)

Gr. Roel

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

SuperC Schreef:

Mooi, een van de gaafste Speedy’s!

Maar ik heb wel begrepen dat het horloge
kwalitatief van slechte kwaliteit is??

Dat lijkt me vreemd omdat het in de standaard astronauten uitrusting van de NASA zit…

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.