Omega X Swatch MoonSwatch Only (Deel I)

Tikje jaloers ben ik natuurlijk wel :scream:

Dat is inderdaad het beste ja.

1 like

Een flinke rij voor de Swatch store in Zürich… ik begin er niet meer aan…

4 likes

23 likes

Ik liep gisteren in Amsterdam en kwam langs de store dus ik dacht ik loop even binnen. Gezellig gesprekje gehad en het is wel duidelijk dat er een hoge gunfactor moet zijn vanuit de verkoper.

Ik heb zelf geen interesse maar ze hadden wel de roze moonswatches.

Als ze niet eens vraag vanuit de winkels aan kunnen, wat heeft het dan voor nut om ze nu online aan te gaan bieden?

Je betaald voor deze sowieso teveel!:rofl:

Ook wel benieuwd naar, plotseling veel ‘voorraad en aanbod’ daar…

Wel grappig dat marketing-mensen die een hype gecreëerd hebben dat zou lang mogelijk willen rekken en benutten, maar tegelijkertijd vergeten dat veel klanten eigenlijk gefrustreerd raken. Het begint een blamage te worden (ipv een hype) als je je verkoopkanalen niet op orde hebt. Dus een zwakke beurt van Swatch en Omega!

6 likes

Klanten die voor de komst van de moonswatch ook al niets bij Swatch kochten. Dus dat is niet zo boeiend.
De meeste modellen zijn ondertussen voor +/-500 euro te bestellen vanuit je luie stoel. Als dat het je niet waard is, lekker laten gaan en voor wat anders kijken.

Ik denk dat ze er veel meer hadden kunnen verkopen als ze een week na release te bestellen/pre orderen waren online.

3 likes

200% betalen vanuit je luie stoel? Normaal betaal je 100% vanuit je luie stoel!

1 like

Ja dat weet ik wel zeker. Maar ze hebben de populariteit enorm onderschat. Als je niets te verkopen hebt, dan houd het snel op.
Swatch en Omega staan ook niet bekend om hun hype spelletjes.
Overigens wordt de Swatchwinkel in Rotterdam iedere week op maandag of dinsdag bevoorraad, in de loop van de ochtend. De verkoper maakte daar geen geheim van tegenover mij. Dus we hebben het echt niet over Rolex achtige toestanden.

Ik kan geen horloge bedenken wat zo populair is, voor 250 euro.
Naar mijn idee is 250 euro in de horloge wereld een schijntje. Menig fashion horloge kost meer en daar staat niemand voor in de rij.

1 like

En je blijft maar in de rij staan! Populair is iets anders anders als beschikbaar. Een Ferrari is ook enorm populair maar weer niet beschikbaar voor velen omdat ie te duur is. Dit horloge kan populair zijn, maar als ie niet beschikbaar is schiet je er ook niets mee op (ook als producent als je beweerd dat het geen limited editie is)

Daarom online bestellen en naleveren. Dat leek mij een geschikte oplossing.

1 like

Vanmorgen besloten het eens te proberen in Rotterdam. Ik ben zelf woonachtig in Rotterdam, wat het een stuk makkelijker maakt.

Om 09:00 uur stond ik voor de winkel, rond 09:15 kwam er een vrouw naast mij staan waar ik mee aan de praat raakte. Zij stond er met het zelfde doel als ik… Een Moonswatch. Dit was haar 3e poging. Om 09:30 deed de medewerker de deur open en vroeg ons vriendelijk of wij voor de Moonswatch kwamen. De vrouw en ik antwoorde in koor met “jazeker!”. De medewerker vertelde dat ze op dat moment enkel de Venus (de roze) hadden. De vrouw reageerde enthousiast, daar waar ze interesse had in dit model, maar omdat ik er eerder was, liet ze de keuze aan mij om eerst geholpen te worden. Ik besloot de vrouw voor te laten en mijn beste vriend op te bellen, daar waar ik wist dat zijn vriendin ook enthousiast was over de Moonswatch.

Al append/telefonerend voor de winkel, merkte ik dat er een jongen naast mij stond die ook druk aan het bellen was. De medewerker van de winkel kwam vervolgens naar buiten en vertelde mij dat ze 2 stuks van het Venus model hadden. Één voor de vrouw waar ik het eerder over had en de ander wilde ze graag aan mij verkopen. Daar waar de andere jongen een bekende van hen was, aangezien hij letterlijke elke dag de winkel in Rotterdam en Amsterdam af gaat om alles op te kopen… een echte reseller dus.

De partner van mijn vriend wilde graag de roze hebben en heb ik dus besloten hem aan te schaffen. Ze hadden hem zelfs ingepakt in een leuke cadeauverpakking en ze vertelde mij dat als het bandje te kort was, ze langs kon komen voor een gratis langere variant.

Ik kan niets anders zeggen dan dat ik erg vriendelijk geholpen ben en ga het binnenkort zeker nog een keer proberen! Hopelijk dan met meer geluk om er een voor mijzelf aan te schaffen.

Toen ik hem vanmorgen bij die vriend van mij langs bracht op zijn werk, konden we het toch niet laten hem even van dichtbij te bekijken. (De krassen die zichtbaar zijn, betreft de beschermfolie).

33 likes

Cool ding :v:t2:

33 likes

Dan heb je als Swatch enorm lopen klussen aan een marketingcampagne, en deel je niet passende plaatjes uit die dan met geïmproviseerde plakkers in horlogekisten moeten worden bevestigd …

(En toch wil ik een Uranus)

3 likes

The hype is real. Snap niet dat niet iedereen zo’n ding gaat halen :cowboy_hat_face:

28 likes