Omega X Swatch MoonSwatch Only (Deel II)

Thanks! De blauwe en groene zien er ook goed uit.

1 like

Ik merkte vandaag dat de moonphase van mijn snoopy asymmetrisch lijkt te zijn…

Snoopy komt aan de onderzijde al in beeld maar aan de bovenkant zit ie nog verstopt…

Hebben andere snoopies dit ook?

5 likes

Nee, bij beide perfect symmetrisch/uitgelijnd… Ik vind dit overigens wel de categorie ‘spijkers op laag water zoeken’ of ietwat OCD…

1 like

Dat is het ook zeker :smile:

Volgens mij is dit vooral optisch bedrog, omdat de maan niet precies op de helft is afgevlakt voor Snoopy en je misschien nét niet 100% recht er voor kijkt lijkt het me dat het iets scheef is.

Lijkt me ook lastig dat die scheef zou zijn, volgens mij is het gewoon 1 rond plaatje waar iets op is geprint, lijkt me niet dat het 2 losse delen zijn welke scheef kunnen zitten.

Maar het is lastig te zeggen zo op foto’s en niet in het echt.

1 like

Foto heb ik zo precies mogelijk in het midden van de moonphase disc gemaakt, ook met het blote oog er recht bovenop lijkt die hetzelfde (ook niet kwestie van schaduw of iets dergelijks)

Omdat Snoopy in dezelfde oriëntatie staat en aan dezelfde kant zichtbaar wordt in het raam van de moonphase, lijkt het me toch echt dat die waarschijnlijk net scheef is geprint (ik merkte voor de het einde van de vorige maanfase ook al dat hij aan een kant sneller helemaal verstopt zit dan aan de andere kant)

Zal idd geen kwestie zijn van uitlijnen gezien het 1 plaatje is, maar wellicht verkeerd gedrukt? (Misschien is ie wel meer waard!! Factory defect Snoopy!! Har har)

Toch lijkt me verkeerd gedrukt ook een beetje vreemd want volgens mij wordt dat gewoon met een enkele spons gedaan à la hieronder:

2 likes

Deze foto is zeker niet exact in het midden van, en loodrecht op, de Snoopy disc gemaakt. De foto is een beetje van linksonder gemaakt.

De print is prima. Lijn door de achterkant van het maantje loopt zo goed als door dezelfde indicatie op de buitenring.

Er zit een klein beetje afstand tussen de snoopydisc en het stukje wat die disc bedekt. Van linksonder gezien lijkt me dat eerder een parallax fout dan verkeerd geprint.

4 likes

Hoe is de beschikbaarheid van de neptune?
Nog steeds opzoek….

In Utrecht was gisteren alles verkrijgbaar . De hype schijnt een beetje voorbij te zijn.

3 likes

Klopt:

https://usa.watchpro.com/moonswatch-prices-crater-as-demand-falls-back-to-earth/#:~:text=Year-on-year%2C%20average,on%20eBay%20for%20under%20%24290.

1 like

Snoopy lijkt hier wel wat verschoven naar rechts. Er zit links een paar mm tussen de rand en de maan, die ruimte heb je rechts niet.

Als de print verschoven is, dan zou je dat over 2 weken dus andersom moeten hebben.
Als dat niet het geval is, dan ligt de wijzerplaat er scheef op? Maar dat zou bijna niet kunnen zonder afwijkingen aan de linkerkant lijkt me.

1 like

De Snoopy’s zijn beide symmetrisch/uitgelijnd.
Je grote wijzer van de stopwatch daarin tegen niet :no_mouth::face_with_peeking_eye:

1 like

Dat is helaas wel vaker het geval bij een Moonswatch.

1 like

Vandaag de mission to mars op een nieuwe rode nato gezet. Ik ben nooit de grootste fan van Natos, misschien dat het er snel weer af gaat maar qua kleur vind ik het erg tof.

10 likes

En de re-align optie is ook alleen in hele seconde stappen ofwel nep. Bij mij staan de chronograaf wijzers wel goed op 0 maar de gewone seconde wijzer niet.

Valt mee hoor!

Is een kwestie van perspectief! :wink:

12 likes

Tijdje terug een Mercury als kado direct weg gegeven. Deze keer toch zelf maar eens meedoen hier;

11 likes

Gelukkig! Op de andere foto leek het inderdaad ‘erger’ :wink:

1 like

Ik heb beide modellen deze week weten te scoren.
Morgen de rubberen banden erop en dan volgen de eigen foto’s :+1:t4:

17 likes

Proficiat! Geen stormloop meer dan?

1 like