Omega x Swatch

Allemaal zeker waar hé, maar hoe relevant is die discussie op horlogeforum.nl?

250 euro is instapgeld in horlogewereld, los van het feit dat dat al veel geld is voor velen.

6 likes

Ik heb een Swatch Irony die ik gekregen heb van mijn ouders rond mijn 16. Ik heb die 10 jaar werkelijk elke dag gedragen. Ik heb er alleen nooit mee gezwommen.

Vrij kort nadat ik 'm had, was ik erin geslaagd om een krak in het glaasje te krijgen. Af en toe in de winter zat het glas vol condens, maar dit passeerde vanzelf.

Tikt nog steeds na bijna 20j :muscle:

Ik heb wel mijn horlogemaker destijds aangesproken, het glaasje kon niet vervangen worden omdat alles aaneengelijmd zat. Dus Swatch is per definitie onherstelbaar. Er zijn liefhebbers die het uiteen halen, maar het is niet evident.

4 likes

Ik heb een paar jaar geleden een Swatch gekocht, met een stalen kast nog wel. Maar ik merk dat ik liever een Casio F-91W heb. Dat komt meer tegemoet aan wat ik van zo’n plastic horloge verwacht dan een Swatch. De Swatch is me eigenlijk de moeite van de batterijwissel niet waard.

Even rond gehangen in Rdam. Nog geen rij, maar zeker 5 teleurstellingen in 10 minuten :sweat_smile:

3 likes

Daarom vind ik het een beetje flauw om op HF erover te gaan mauwen.

1 like

Dat weet ik maar dan zal je geen verzamelaar zijn van horloges als je onder bewind staat ?

Ik vind de huidige plastiek Swatches (en Flik Flaks) wel een stuk minder degelijk aanvoelen dan vroeger. Maar ik had dan ook een Irony en een metalen Flik Flak, dus dat is misschien geen goeie vergelijking.

O wat dan? Mensen die nu al een moonSwatch willen?

1 like

Is deze foto van Swatch koopgoot? Dan ga ik vanavond deze hype-watches toch even in het eggie bezichtigen…

2 likes

Ja, toen ik daar langsliep ook al. Mensen wilden het al kopen, of reserveren, of bestellen…

1 like

Ja, de beste mevrouw heeft het niet makkelijk nu.
Klant: “ik wil er eentje”
Zij: “ik heb ze nog niet, morgen pas in de verkoop”
Klant: “Ja, maar ze liggen toch daar?”

4 likes

Koopgoot inderdaad

2 likes

:joy::joy:

5 likes

Swatch medewerkers de afgelopen paar dagen

17 likes

22 likes

Jongens de vraag is of we er nu nog wel één willen. Het lijkt er hoe langer hoe meer op dat ze binnen een paar weken/maanden gewoon te bestellen zijn.

Bah…ik wil me bijzonder voelen!

Rolex kopen :ok_hand:

1 like

Jeetje. Ik dacht dat ik het Rolex gedeelte op negeren had staan. :thinking:

4 likes

Gekocht in Berlijn, toen een speciale Bond serie.
Dit is mijn exemplaar, mijn wederhelft heeft ook een nog steeds goed lopend exemplaar uit die serie.
(OK, ik twijfel tussen de vakantie in 2001 of 2006, maar ik doe het er voor :wink: )

5 likes

Ik wel. Niet morgenochtend maar wel komende zomer op vakantie.