Omega X33 3e generatie meningen gevraagd

Ik overweeg de aanschaf van een Omega X33 Skywalker van de derde (=huidige) generatie.

Een prijzig horloge voor een Quartz; listprijs is € 4.900 maar het horloge heeft al enige tijd mijn interesse.

Hier de info over het horloge.

Zijn er bezitters van dit horloge op dit forum? En wat is jullie mening over dit horloge?

Foto’s van de Omega website:

3 likes

Heel erg mooi ontworpen!
Maar…voor mij is het onbegrijpelijk dat bij een horloge van bijna €5000 de secondenwijzer iets anders aangeeft dan de secondenaanduiding op de display.

5 likes

Ziet er goed uit maar het blijft een Quartz Koop er liever een PO voor.

1 like

Ik vind dat je er veel leukere dingen van kan kopen, maar als jij 'm tof vind en er al heel lang naar kijkt… Jij moet m dragen, wij niet!

1 like

Volgens mij is dat omdat op het display op de foto de MET (Mission Elapsed Time) wordt aangegeven en niet de huidige tijd of andere tijdzone. Indien dat wel zo zou zijn lopen ze volgens mij wel precies gelijk.

2 likes

Ah, gelukkig. Klinkt logischer.
Nog mooier dus, in mijn ogen.

1 like

Ter info: Ace Jewelers heeft een occasion liggen
https://www.acejewelers.com/nl/horloges/ace-vintage/omega-speedmaster-skywalker-x-33-31890457901001occ

Prachtig horloge, maar verder geen ervaring mee (helaas :wink: )

1 like

Dank voor de tip! Maar heb hem net nieuw besteld via Crownguard en nog voor minder ook…!

:wink:

3 likes

Voel ineens weer de behoefte om een Omega te bezitten, wat een gaaf ding!

2 likes

Zaterdag ga ik hem ophalen. Een review volgt!

4 likes

Cool! Ben erg benieuwd wat je ervan vindt!

1 like

Gezien je expliciet vraagt om een mening, zal ik die ook naar eer en geweten geven…

Ik vind het horloge, voor zover ik nu de plaatjes zie, niet zo heel mooi. Onbegrijpelijk dat dit 5.000 euro kost. Ik heb me niet ingelezen in het technische en berust mijn mening enkel op het uiterlijk. (al zou een quartz uurwerk in deze prijsklasse niet mijn mening veel doen veranderen).

Ik ben geen fan van tekst in een horloge, al helemaal niet wat licht geeft. Vind dat zo goedkope uitstraling hebben. Verder vind ik balans mooi in een dial en dat is bij mij vaak als het merkteken net boven het middelpunt zit, onder de 12. Er staat naar mijn idee ook teveel tekst onder heg logo. De vorm van de kast is voor mij te afwijkend, ik hou van strak. De kroon hadden ze simpel moeten houden wanneer de kast al zo druk is.

Ik hoop dat het horloge in het echt heel anders uitpakt. Hoe dan ook zal het een topper voor jou zijn gezien het horloge al even door je hoofd spookt.

Geen enthousiaste mening, wel eerlijk.

1 like

Zeer gewaardeerd!

1 like

Ik vind hem retegaaf. Ben benieuwd naar de review en foto’s.

1 like

Ze hebben ook een app op de iPad. Kun je kijken hoe alle functies werken. Heb m al helemaal in de vingers qua instellingen. Werkt serieus intuïtief. Echt ideaal. Nu wil ik er ook een. Kuthobby

3 likes

Zeer stoere klok, als ik de knaken ervoor over had zou ik hem gerust kopen.

Doet me een beetje denken aan de oudere Sportura modellen van Seiko, maar dan mooier afgewerkt en stoerder.
Zoiets dus

1 like

Ben ook een tijd erg enthousiast naar de x33 aannhet kijken geweest, zelfs de App op mijn Ipad geïnstalleerd om ermee te spelen :wink:

Kan best begrijpen dat je hem wilt dus, knap horloge!

1 like

Mooi, mooi, benieuwd naar de review en polsfoto, :wink:

1 like

Ik haak af zodra ze de ruimte weer uit beginnen te melken. Voor een ana-digi horloge is het niet echt heel erg lelijk, maar de gemiddelde G-shock doet hetzelfde voor 10% van het geld. Ik vergelijk het opzettelijk met een G-shock omdat ik het zeer met @BadgeandBezel eens ben… ana-digi horloges komen op mij goedkoop over, of het nu een T-Touch, een G-Shock of dit vehikel is maakt niet uit.

De meesten van ons gaan geen van deze functies ooit gebruiken, uitgezonderd van de eerste periode waarin je met je nieuwe horloge gaat zitten spelen. Een neef van mij heeft een Seiko Astron die toen zo’n 3000 Euro kostte, waarmee je van alles kunt doen, maar die hij niet eens mee neemt op vakantie naar Turkije, dus zelfs de GPS functie om tijdzones te volgen wordt niet eens gebruikt.

Overigens, ik zie nergens in reviews iets gezegd worden over het quartz uurwerk behalve dat het thermo-gecompenseerd is. Geen woord over solar-, gps-technologie of ultra hoge accuratesse… Het lijkt een doodgewone ETA quartz te zijn, ook al laat Omega op de site niets los behalve zeer veel marketing tam-tam.

Daarin ligt ook het probleem… probeer maar eens een review te vinden die echt op techniek in gaat. Hier overigens een uitstekend artikel over quartz en thermo compensatie:

Het resultaat is een zeer dik (15mm+) quartz horloge waarvan veel functies niet gebruikt gaan worden.

Ik heb deze X-33 kort in handen gehad, en hij is zonder meer mooier dan alle G-shocks en Astrons van de wereld, maar dat zegt niet zo veel. Ik betwijfel echter of het in technologisch opzicht wel zo’n hoogvlieger is. Dan neig ik naar nieuwe Astron’s. :slight_smile:

1 like

Ik waardeer en respecteer je mening, dank.

Natuurlijk heb je gelijk dat vrijwel niemand deze functies zal gaan gebruiken en dat deze grotendeels ook in een G-shock te vinden zijn. Echter de functies MET en PET (Mission Elapsed Time en Phase Elapsed Time) vind je daar niet.

Maar ben met je eens dat het op de keper beschouwd alleen maar een gadget is en de functies zal je, zoals je als zegt na de eerste paar “speeldagen” zelden of nooit gebruiken. Echter heb ik ook een duikerhorloge terwijl ik nog nooit gedoken heb en heb een moonphase maar wat doe je daar in de praktijk mee; ook niks.

Maar ja, jullie weten hoe het zit met het horlogevirus… ik wil hem nou eenmaal!

7 likes