beste forum leden, ik ben op zoek naar een opwindveer voor een Omega zakhorloge kaliber 19 LB. 6.000.000 serienummer dus begin 1920.
wie heeft er een of weet waar ik deze kan krijgen? ik kan geen universele veer gebruiken omdat er aan het einde een T stuk moet zitten.
Geen idee ik heb het horloge van een goede vriend cadeau gekregen omdat hij wist dat ik een horloge fetisjist ben
voor waarde indicaties kun je kijken op Chrono 24
klopt maar de afmetingen zijn anders dan wat er op de site van Ranft staat, ik ga dit met mijn horloge maker overleggen, ik heb zelf niet de vakkennis om te beoordelen of dit zou passen, is niet alleen bepalend dat de veer in de ton past, maar de veersterkte is ook bepalend dat het horloge goed loopt is mij verteld.
Toch alvast bedankt, zal de link in ieder geval doorsturen.
Ik heb de link net door gestuurd naar mijn horlogemaker, ik ben liefhebber maar helaas heb ik te weinig technische kennis, om dit zelf te doen, of te beoordelen, maar ik wil dit klokje wel graag aan het lopen krijgen, dat is dan mijn oudste omega.
tot nu was dit mijn 28.10 RASCP bumper automaat.
Ik begrijp dat de foto’s door je horlogemaker genomen zijn, dan. Tja, zonder GR2 (Generale Ressorts is DE veren-fabrikant) kom je niet ver. Ik heb pakweg 5 jaar terug een NOS exemplaar, nog geseald met lakzegel, gevonden bij Cousins; en het is mijn meest gebrukte naslagwerk. Is ook online op te zoeken inmiddels, maar dat is een hopeloze procedure.
ik heb net een ander kaliber opgezocht op de site, Omega 562 en gedownload als PDF.
Hier ben blij mee ! Horloge loopt goed maar je weet maar nooit, en de onderdeel nummers staan er allemaal bij, super!
Ga ik ook nog doen voor mijn overige Omega horloges.
THX voor de tip, hier heb je inderdaad meer aan dan RANFT.
Ik zou chrono24 niet als indicator gebruiken voor waarde van je horloges. Kans is dan dat je denkt te kunnen stoppen met werken vanwege de waarde van je verzameling terwijl die buiten chrono24 de helft of zelfs nog minder waard is.