Omega zakhorloge / voorstellen

Hallo ik ben Frans 45 jaar en nieuw op het forum.
In de stad waar ik woon is er een optocht met mensen in klederdracht, paarden, koetsen etc van rond 1900-1920. Een zakhorloge zou erg leuk staan bij mijn pak.

Via een oudere man ook in de folklore heb ik de mogelijkheid om een zilveren zakhorloge met ketting te kopen van het merk Omega.
Het loopt goed en op tijd. Ik heb wat foto’s gemaakt en bijgevoegd.

Kunnen jullie mij vertellen of dit de moeite waard is om te kopen (is het echt)? Past het in de tijd (1900-1920)? En misschien wel het belangrijkste… wat kan/ moet ik er voor betalen?

Alvast bedankt,

Groeten,
Frans

3 likes

Heel goed : Deze zilver zakhorloge met ketting is van jaar 1910.
Het was dus een moderne horloge toen in dit tijd.
De kast zou een beetje gepoets worden om heel mooi te schijnen.
Waarde voor een Omega is een beetje hoger dan gewone horloge.
Hier zou ik zeggen ongeveer 100-150 € als alles perfect loopt.
Veel plezier,
Bruno
Edit : pas op voor de ketting die schijnt versleten te zijn; die mag niet breken en de horloge laten valen !
Valen betekent schade meestal aan de balans wiel omdat er geen inca toen bestond.

5 likes

Hartelijk dank voor uw antwoord!
Ik ga hem overnemen!

Raadt u aan hem schoon te (laten) maken? Of is het beter om hem vuil / vintage te laten?

gr.
Frans

Een binnen kantse service beurt zou het beste zijn om nog honderd jaren zonder problemen te kunnen lopen (anders kan de tijd niet goed stabiel blijven met oude olie in de pivot gaten en op de veer. De veer kan ook breken), en wat de buiten kant betreft, een keer poetsen en dan gewone dragen zou de zilver kast altijd schijnig houden.
Veel plezier !
BD

1 like

Misschien past deze goed met de thema : jagers op paarden, honden en hert.


:slight_smile:

Dat is wel mooi. Wat is het?

De achter deksel van een zilver zakhorloge die ik een paar dagen geleden heb gekregen.
Een cylindergang met sleutel.

2 likes