Omega Zakhorloge

Omdat er op dit forum naar gevraagd werd post ik hier een paar foto’s van mijn Omega zakhorloge. eigenlijk ben ik enkel aangetrokken tot duikhorloges maar dit horloge is van mijn opa geweest. Over de herkomst verder is weinig bekend ; denk zelf dat het van rond 1930 is maar ik kan er naast zitten. Er zit geen ketting bij.Verder is het 14 karaat goud en heeft 2 deksels ; achter het eerste staat Omega Bienne - Geneve en zijn een aantal decoraties ingegraveerd , en achter het 2e bevindt zich het uurwerk.
Ik heb zelf geen idee wat de waarde van zo’n horloge tegenwoordig is , lijkt me iets voor de liefhebber , maar al ben ik dat niet zo zeer ik zal het ook niet wegdoen !

Prachtig zakhorloge en mn de graferingen(tu) en daarnaast natuurlijk een mooie herinnering aan je opa.

Mooi hoor, zo’n familiestuk(tu) Als ik het serienummer bekijk en deze site er naast leg:
http://www.chronomaddox.com/omega_serial_numbers.html
moet het gemaakt zijn tussen 1916 en 1923.

tjvreeken Schreef:

Mooi hoor, zo’n familiestuk(tu) Als ik het
serienummer bekijk en deze site er naast leg:
http://www.chronomaddox.com/omega_serial_numbers.h
tml
moet het gemaakt zijn tussen 1916 en 1923.

Zou idd heel goed kunnen zijn

Wow, dat is er 1 die er nog netjes uitziet voor z’n leeftijd! Toppie hoor! Thx for sharing!

Ik zit er aan te denken om dit zakhorloge een keer helemaal na te laten kijken ; uurwek schoonmaken en achter het glas wat stof deeltjes weg te laten halen
zijn er mensen die voor zo’n onderhoud een prijsindicatie kunnen geven ; ik heb nl echt geen idee waar ik aan moet denken , het horloge loopt nog prima en de buitenkant poetsen is geen probleem maar gezien de leeftijd van het uurwerk blijf ik liever van de binnenkant af
Weet iemand misschien wat de waarde van zo’n horloge is ? gewoon interesse want hij gaat niet weg !!
bedankt voor de reacties

Beste WS,

Voor de waarde zou je e-bay een poosje moeten volgen. Dat geeft het beste beeld.

Een servicebeurt is ernstig aan te raden. Onderdelen zijn vaak moeilijk te krijgen, dus een service ter voorkoming van slijtage door gebrek aan olie is wijs.

Bernard Schreef:

Beste WS,

Voor de waarde zou je e-bay een poosje moeten
volgen. Dat geeft het beste beeld.

Een servicebeurt is ernstig aan te raden.
Onderdelen zijn vaak moeilijk te krijgen, dus een
service ter voorkoming van slijtage door gebrek
aan olie is wijs. : Dat had ik idd in gedachte
bedankt