Omega zakhorloge

Ik vind het leuk om een zakhorloge te bezitten en dan het liefst van Omega. Nu staan er een aantal op marktplaats.

Moet ik mij bij dit soort horloges nog afvragen of deze echt of nep zijn? Of kan ik ervan uitgaan dat een zakhorloge van begin 20e eeuw echt is?

Gr

Soms zijn het namaak horloges. Welke heb jij op het oog?

Als je op omega zakhorloge zoekt dan staat er 1 op voor 190 euro. Van dat model kom ik er drie tegen. Gaat niet om de waarde maar omdat ik het leuk vind.

Marktplaats. Er worden er ook twee aangeboden met als koptekst antiek. Ik heb er geen verstand van.

Aha deze. Ziet er in mijn ogen legitiem uit. Maar ik ben geen Omega kenner…

1 like

Deze bedoel ik inderdaad

Beste @Marc2 wat is jouw intentie om Omega te kopen, is dat naam :thinking: dan kan je elke willekeurige omega nemen die je tegenkomt :face_with_monocle:

Maar als je echt iets bijzonders :star_struck: wil hebben, dan is belangrijk om het te weten wat voor uurwerken Omega heeft gemaakt en in welke periode.

In de jaren 30" zijn voor zakhorloges uurwerken een geweldige ontwikkelingen gedaan, en kwalitatief :man_mechanic::mage::confetti_ball:
Dus kijk wat rond en koop iets wat je echt mooi en aansprekend vindt.
Hierbij wat voorbeelden
Groeten Iwan :motorcycle:

1 like

Is het finacieel nog wel interessant om namaak omega vestzakhorloges aan te bieden ?

Geen idee. Maar op dit forum zie ik van alles langskomen.

Diep triest …

1 like

@kaleiwan, bedankt voor het overzicht. Ik vind het gewoon leuk om er eentje te hebben uit begin 20e eeuw. Ik heb zelf een huidige Omega dus toen dacht ik; ik wil ook een oude Omega.

2 likes

Het beste kun je een gezocht topic op het forum openen mocht je echt graag een Omega zak horloge willen!

De waarde van dit soort horloges ligt vaak niet hoog en zeker niet tegen de 200€ aan.

1 like