Omega zakhorloge

Beste forum leden,

Ik heb vorig jaar een Omega zakhorloge van mijn grootvader geërfd, welke hij weer van zijn vader heeft gekregen. Het horloge is dus van van mijn over-grootvader geweest.
Ik heb zelf niet zoveel verstand van zakhorloges, maar ik vind hem er nog prachtig uitzien.
Het enige wat ik van het horloge weet is dat het waarschijnlijk rond 1890 gemaakt is.
Ik hoop dat jullie mij er wat meer over kunnen vertellen, ook met betrekking tot het uurwerk. :grinning:

Alvast excuses voor de slechte foto’s.

1 like

Mooi erfstukje :+1:

Als ik het serienummer in het deksel vergelijk met de lijsten online kom ik uit op productiejaar rond 1913. Kast is van 80% zilver.

Uurwerkje is zo te zien een Omega 18’’’:
http://www.ranfft.de/cgi-bin/bidfun-db.cgi?11&ranfft&&2uswk&Omega_18

1 like

Linkje

1 like

Hij lijkt er sprekend op, maar mijn Omega heeft nog minutenmarkeringen aan de zijkant.

Ziet er inderdaad prachtig uit voor zijn leeftijd :astonished:

1 like

Mooi hoor!

1 like

Dat is een detail wat je wel vaker tegenkomt bij dergelijke oude horloges, net als dat die van jou bv. Omega op het uurwerk heeft staan. Horloge is eenzelfde dus de omschrijving van het uurwerk etc. klopt mi. wel :wink:

1 like

Ja ben ook dankbaar voor de link. had zelf achteraf ook wel even van tevoren op Omega pocket watch 1890 mogen googlen. :sweat_smile:

1 like