Omega zakhorloge

Hoi, ik heb een oud zakhorloge van Omega (Zie foto’s). Nu vroeg ik mij af of iemand hier weet welk type horloge dit is en uit welk jaar het komt. Ook vroeg ik mij af welke waarde ik hier aan kan koppelen. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen!

1 like

Om achter de leeftijd en het cal. te komen is een plaatje van het uurwerkje nodig.
Het zal waarschijnlijk om een 38.5 LT1 gaan…

(een plaatje van die ik bezit)

De waarde is afhankelijk van de staat waarin het uurwerkje zich bevindt maar zal ergens tussen de 100 en 200 euro liggen mocht je een liefhebber treffen.

1 like

Ik had dezelfde waarde in gedachten. Glaasje is wel gebarsten (bij de 7) en een onderhoudsbeurt is aan te raden, tenzij er recente onderhoudshistorie is.

Als je het deksel even voorzichtig openwipt, kun je a.d.h.v. het serienummer zo opzoeken uit welk jaar-ie (ongeveer) is.

http://www.chronomaddox.com/omega_serial_numbers.html

1 like

Top, dank jullie beiden!

2 likes

In ieder geval geen 500 :upside_down_face:

2 likes

Prachtig horloge, waarom zou je die willen verkopen?

Dat zegt hij niet. Ik kan me voorstellen dat het leuk is de globale waarde en leeftijd te weten van je horloges.

Hij staat al op mp voor 500

3 likes

Hij is echter ook niet daadwerkelijk van mij, maar van een kennis van mij ;). Hij wist namelijk dat ik wel van vintage horloges hield en vroeg Me te helpen. Heb m ook verteld wat ie dr max voor kan krijgen, maar uiteindelijk zn eigen keuze wat ie dr mee doet natuurlijk. Ik had m inderdaad niet verkocht, vrij bijzonder stuk namelijk! Maar ik ben het wel eens met Omega_73, al verkoop je een stuk niet, de waarde en leeftijd weten is altijd leuk :slight_smile:

1 like

Adhv het serie nummer hadden jullie, wanneer jullie het echt goed hadden uitgezocht, kunnen zien dat het horloge dateert van ca. 1950 en dat is iets wat een liefhebber ook direct ziet en die vraagprijs is dermate dat het horloge over 50 jaar nog op MP staat… :joy:

Waar dateert ie m nu op dan?

Grapjas…

Heb t m zelf al even gevraagd. Nogmaals, ik kan niet veranderen wat ie er voor vraagt, moet ie zelf maar bepalen, merkt ie vanzelf wel dat ie m niet zo snel kwijtraakt met die prijs :wink: