Omega zakhorloge

Hallo

Ik heb er nog eentje gevonden. Kan iemand me wat meer zeggen over eventuele waarde? Jaartal van uitgave?
Ik vind het er nog heel mooi uitzien.
Op de binnenkant staat ‘141’

Alvast bedankt!!!

Jeroen

4 likes

Heeft hier wel wat van weg?
edit: staat er geen nummer aan de binnenkant van de deksel?

1947/48 qua leeftijd. Uurwerk lijkt ook sterk op een 30T2 (komt in heel veel polshorloges van Omega voor - in de jaren 40 vooral), maar zal een flinke slag groter zijn.

http://www.chronomaddox.com/omega_serial_numbers.html

Als de wijzerplaat geen haarlijntjes (barsten) heeft, is dit wel een heel erg nette. Bovendien goed te servicen en een aansprekende wijzerplaat. Wat je er werkelijk voor gaat krijgen, is volledig de vraag. Voor verkoop zou ik Catawiki desnoods proberen (niet in de eerste plaats voor aankoop - er staat helaas te veel troep te koop); er worden daar vaak relatief stevige biedingen gedaan. Kan alle kanten op met deze!

Jawel, 11168323 dus uit 1947. :+1:

1 like

Mijn oude omege pocketwatch begint haarscheuren in het emaille van de wijzerplaat te vertonen.Is hier iets aan te doen.Ze loopt prima en op tijd.
MGC

Helaas, haarscheurtjes in emailleer zijn niet te herstellen zo ver ik weet. Je ziet vaak dat men de gaatjes en scheurtjes gevuld heeft met een wit vulmiddel maar dan zie je het nog steeds omdat het vulmiddel een andere kleur heeft of krijgt dan de plaat.

2 likes

Een vervangende wijzerplaat is ook een optie, maar waar haal je zoiets nog vandaan.

Emaille repareren lijkt mij veel gedoe:

Je kunt wel de haarlijntjes minder zichtbaar maken door het vuil te verwijderen. Schijnt goed te kunnen met een kunstgebid bruistablet. Op youtube ook filmpjes van te vinden.

Ik heb geen voor foto, maar deze had/heeft haarlijntjes. Heeft ooit een beurt gehad bij @koen, is nu niets meer van te zien. Door het vuil te verwijderen zijn de haarlijntjes niet meer zichtbaar.

4 likes

Eenieder bedankt voor het meedenken,maar haarscheurtjes zijn niet zo erg.Er gaan stilaan steeds meer stukjes emaille los aan de rand van de wijzerplaat.Ben bang voor corrosie.