Omega zakhorloge

L.S.,
Ik heb de volgende vragen:
Ik ben ik het bezit van een zakhorloge van het merk Omega, genummerd G.S.T.P. Q10156.
Kunt u mij meer vertellen over dit zakhorloge? Uit welk jaar komt dit horloge? en meer…
B.v.d.,
Groeten,
Gerard

Hallo Gerard

Het is een Engels militair horloge uit de 2de wereldoorlog
G.S.T.P betekent -General Purpose Time Piece wat wil zeggen dat het bij ieder legeronderdeel en iedere dienst
kan zijn uitgegeven Q10156 is een militair typenummer of partijnummer .
op het uurwerk zelf staat misschien een serienummer ? bestaat uit 7 cijfers, kun je precies zien uit welk jaar het horloge is.
er zijn er aardig wat van gemaakt, dus erg kostbaar of zeldzaam zijn ze niet,
zonder foto verder lastig om er meer van te zeggen,
groet André

Hallo André,
Hartelijk dank voor je antwoord. Er wordt mij al iets meer duidelijk. Leuk om te horen.
Het horloge is al een keer open geweest bij de juwelier om te vragen of hij iets meer kon zeggen. Maar nu ga ik nog een keer terug om het 7 cijferige nummer te noteren. Zodra ik iets meer weet, mail ik weer.
Nogmaals bedankt.
Groeten,
Gerard

Hallo Gerard,

De afkorting G.S.T.P betekent General Service Time Piece, en niet General Purpose Time Piece. sorry
en een foto van het uurwerk binnenin is ook wel handig

Groet,
André

Beste André,
Hier wat meer gegevens over het zakhorloge:
Het serienummer is 10013841, (omega)38.5L.T1
Gesteend Zwitserse ankergang.

Achter op de deksel staat een driehoek met daarin omega 1140.

Kun jij me meer vertellen over het horloge, uit welk jaar het komt en wat voor kwaliteit uurwerk dit is.

Graag hoor ik van je.

Groeten,
Gerard

Hallo Gerard,

Ik had je al een Privé bericht gestuurd.

Het is gemaakt begin 1944 en er zit een goed 15 steens Omega caliber in dat door Omega zowel in burger als in Militaire horloges is gebruikt
hier een plaatje van zo’n militair vestzakhorloge,

en het uurwerk

groet, André