Beste mensen,
Vanmorgen uit de kluis gehaald. Is al lang in familiebezit. Wie kan mij er wat meer over vertellen?
Uploaden: 3ACEEF7D-FDDF-476C-B26B-5056287C5E78.jpeg…Beste mensen,
Vanmorgen uit de kluis gehaald. Is al lang in familiebezit. Wie kan mij er wat meer over vertellen?
Uploaden: 3ACEEF7D-FDDF-476C-B26B-5056287C5E78.jpeg…Ziet er een mooi stuk uit; als het effectief al lang in de familie zit dan is de dial wellicht email. Kwetsbaar dus. De kast ziet er ook in erg nette staat uit. Zou zomaar even goud kunnen zijn.
Foto’s van de achterkant, binnenplaat en het movement gaan wat meer info geven.
Deze is gegarandeerd van goud, met emaille wijzerplaat en van na 1900.
Hoe krijg je hem open?
Zelf doen of laten doen?
Serienummer is een beetje moeilijk te zien maar volgens mij 5 miljoen en dan kom je uit op 1916.
die van mij was totaal kapot,
grote beurt met plaatsen NOS wijzers nieuw omega glas, nieuwe breguet veer , en nieuwe spiraal met balansas. kostprijs 700€
zuinig op zijn
die van mij ook rond die tijd serener: 5601898
Mijn overgrootvader heeft deze gekregen voor zijn afstuderen in de jaren ‘20.
Daarna is het doorgegeven aan mijn opa na zijn afstuderen, mijn vader’s afstuderen en ik heb het dus gekregen na mijn afstuderen.
Maar ik wil er wat meer in gaan duiken. Wat voor type nummer is dit bijv. etc
Dat hij uit de familie stamt maakt het extra bijzonder!
Zakhorloges van Omega hadden nog geen modelnummer. Dat kwam eigenlijk pas met polshorloges. In de handel worden zakhorloges daarom meestal aangeduid met een combinatie van het jaar, materiaal en eventueel type uurwerk. Je kunt eventueel een extract of archive bestellen bij Omega over dit horloge.
Hier is een advertentie uit hetzelfde jaar, degene in het midden is een close match:
Gaaf!! Thanks.
Ga er eens een mailtje aan wagen bij Omega.
Het is een Beauty