Dit zakhorloge gekregen. Loopt helaas niet. Echt of niet? Waarde? Kan iemand mij hier iets meer over vertellen?
Zou deze in elk geval zo dicht mogelijk laten.
Die wijzers en wijzerplaatverf zijn 99% zeker met radium gevuld en dat dwarrelt nu overal rond aangezien er vanalles mist. Is nog steeds goed giftig.
Verder zijn zakhorloges niet enorm verzamelwaardig. Dat er omega opstaat helpt wel wat. Ik weet niet hoeveel de radium en staat van de wijzerplaat daar vanaf doet.
Hij hoeft voor wbt waarde niet de kliko in, zou m op marktplaats zetten en kijken waar t schip strand.
Lijkt mij wel echt trouwens. Zou m zo rond 1925-1935 schatten. Maar zakhorloge experts weten dat veel beter dan ik.
Dank je Ruud voor de info. Ik heb ook even het een en ander opgezocht. Hij blijkt inderdaad echt te zijn. Jaartal rond 1940.
Wijzerplaat en wijzers op verantwoorde wijze schoon gemaakt.
De reden dat hij niet liep was omdat de veer gebroken was.
Bij Timeparts.nl een nieuwe veer kunnen kopen voor € 13,90 inclusief verzendkosten. Na een paar uurtjes knutselen, mijn allereerste restauratie uitgevoerd. Met een app op mijn telefoon (Watch Accuracy Meter) getest. Ziehier het resultaat, ik ben zeer tevreden.
Mooi gedaan. Nu kan je met de regelsleutel hem nog accurater laten lopen door deze naar de A te duwen.
Kleine stukjes en meteen meten…
Ik zou hem de volgende keer even uit de kast halen, veeeeeeel minder kans op schade van je middenrad etc.
Hopelijk komt er geen volgende keer
Wie weet, misschien heb je de smaak te pakken…