Omega is veruit een van de bekendste horlogemerken in Nederland.
Echter helaas lang niet voor iedereen betaalbaar (zo ook de meeste voor mij).
Iemand tips en/of ideeën van (vintage?) Omega’s die (tweedehands?) te koop zijn voor een klein prijsje (niet boven Euro 100,- ofzo?).
Leek me wel 'n leuk topic!
Met belangstelling verblijf ik in afwachting van jullie reacties!
Niet boven 100 Euro lijkt me een illusie. Voor een goed werkende mechanische vintage Omega (handopwinder) moet je eerder denken richting 250 - 300 Euro of meer.
Zie verder deze topic http://www.horlogeforum.nl/read.php?19,149955
Gezien je naam denk ik niet dat je een dame bent. Die hebben nog wel eens meer mazzel met de prijs. Herenmodellen zijn meestal meer gewild en daarmee prijziger. Ook de nieuwwaarde was meestal hoger.
Of je moet heel veel geluk hebben op een marktje, maar pas dan op voor dure reparaties.
Omega is veruit een van de bekendste horlogemerken
in Nederland.
Echter helaas lang niet voor iedereen betaalbaar
(zo ook de meeste voor mij).
Iemand tips en/of ideeën van (vintage?) Omega’s
die (tweedehands?) te koop zijn voor een klein
prijsje (niet boven Euro 100,- ofzo?).
Leek me wel 'n leuk topic!
Met belangstelling verblijf ik in afwachting van
jullie reacties!
Oh ja, op eBay zie ik wel eens horloges rond de 150 euro. En eens rondsnuffelen bij ouwe 2de handse zaakjes. Soms staat zo een vintage model (tientallen?) jaren in een vitrine, en dan denkt de verkoper in tijden als deze, ja doe mij die 100 euro maar! Gewoon (gegrond) klagen dat het crystal gefixed moet worden, de kast opnieuw gepolijst moet worden, het uurwerkje nodig aan een servicebeurt toe is, en als klapper op de vuurpijl: dat het bandje helemaal versleten is of ontbreekt. Wie weet… soms moet je een beetje geluk hebben.
Maar nogmaals, pas op voor dure reparaties. Als je bij Ferrie of een gerenommeerde zaak koopt die eerst alles checkt, dan mag je meer hebben uitgegeven dan 100 euro, maar heb je grotere kans dat je er langer plezier van hebt. Ferrie heeft een goede service. Voor meer info over de Omega-man en zijn assortiment: www.vintagehorloges.nl