Omega

Dag forumleden,
Hier ben ik opnieuw (mijn vorige post over de ‘Record Watch Co Geneve’ was de eerste, dus nog steeds een newbie).
Graag jullie feedback ivm dit Omega zakhorloge.
Het glas (uit kunststof, lijkt me niet origineel) zit los.
De grote wijzer is afgebroken.
Opwinden lukte me na het binnenwerk te ‘unwinden’. Je ziet de 2 grote tandwielen draaien maar verder gebeurt er niets.
De deksels gaan mooi los.
Loont het de moeite om dit mooi ding te laten herstellen?
Volgens deze site zou het gemaakt zijn in 1900.
https://serial-number-decoder.com/omega/omega.htm?awc=aw&awk=omega%20pocket%20watch%20serial%20numbers
Ik kijk uit naar jullie feedback.

Financieel gezien zeker niet, maar er zijn andere waarden dan alleen de prijs toch? Dus heb je “iets” met dit uurwerk doen, anders niet schat ik zo.

Ik heb ‘iets’ met Omega, vandaar.
Zo’n oud horloge heeft mijn respect…

Dan zal het ook nog niet heel simpel zijn om een adres te vinden voor de uit te voeren werkzaamheden (en onderdelen)

Kast is zilver.

Hele vroege Omega…Balans even checken en de tanden van de raderen, als daar iets mee is dan loopt dat in de papieren…onderdelen(met name de balans) kunnen een uitdaging zijn wellicht zelfs niet meer te krijgen dus een donorwerkje is dan het devies.
Chronoglide kan dit wellicht servicen/repareren, prijs kan pittig zijn en de levertijd is standaard heel lang bij Kalle…

1 like

Wijzers zijn in ieder geval niet origineel. Opknappen gaat zeker in de papieren lopen. Succes met je besluit.

ik heb een 18k gouden Omega zakhorloge laten servicen, en nieuw crystal, nieuwe NOS brequetveer, nieuwe NOS pivot en balansveer, nieuwe NOS wijzers en nog wat werk… 700€ kosten. dus als je iets gelijkaardigs wil uitgeven.

De wijzerplaat is van emaille, dus even schoonmaken en weer zo goed als nieuw, De zilveren kast even een beetje oppoetsen en je kijk al naar een heel andere horloge. Elke fatsoenlijke uurwerkmaker is in staat om er een setje wijzers op te zetten die periode correct zijn. Het is moeilijk in te schatten wat er met het uurwerk is maar erg duur hoeft dat niet per sé te zijn. Neem even contact op met @koen, als hij momenteel werk aanneemt dan maakt hij dit horloge weer perfect in orde…

Het is trouwens een Duits geleverd horloge gelet op de halve maan en kroon zilverstempel.

2 likes