Deze kan ik nergens vinden op internet. misschien kan een van jullie mij er iets over te vertellen.
Lijkt me jaren 30 case wbt stijl…
Centrale seconde was volgens mij later… meer 40s/50s. Caseback lijkt me ook weer later.
Heb je meer info? Wel flink fubar. Zou ook zo maar een samenraapsel kunnen blijken te zijn… maar daarvoor weet ik te weinig van omega.
Dat was mijn eerste gedachte ook
Sorry, maar da’s een heuse vintage replica. Da’s geen Omega-uurwerk. Die waren namelijk allemaal verkoperd, tot ver in de jaren '80. Maar ik zie meer subtiele dingen die ik niet makkelijk neer kan typen - ik heb er al heel veel onder mijn neus gehad. Dit is geen Omega. Vooral dat “SWISS” heeft er al niets te zoeken.
Verder glimmen palrad en kroonrad veel te veel.
De vraag is: wat wil je ermee? De kast ziet er behoorlijk versleten uit, vocht op de wijzerplaat?
Heb wel plaatjes van oude omega uurwerken gezien die dat niet waren… zou zelf die statement niet aandurven.
Ik heb hem gratis gekregen als het niets is kan ik er altijd nog op gaan oefenen
Het is niets. Oefenen maar!
Ik wel hoor.
Als ik zoek op het serienummer (3285304) van het uurwerk:
Zegt verder niet veel maar wel interessant
Gezien jouw ervaring, zal dit waarschijnlijk en uiteindelijk toch niet meer dan leuk oefenmateriaal zijn.
Een waterdicht polshorloge uit 1908 - yyyyyyyyyyyyyyyyyyup.
Omega is waarschijnlijk wel het oudste nagemaakte/genepte horlogemerk dat er is. Van het begin af aan streefde Omega naar het hoogst haalbare; dus vanaf heel kort daarna begon men al te neppen.
Heb er al een uit pakweg jaren '40 onder mijn neus gehad hier. Was een zware dobber voor de eigenaar…
Wat maak je van zoiets dan?
Klopt geen zak van. Als iemand mij het harde tegendeel kan bewijzen, betaal ik het horloge.
Omega was en is altijd top in het vinden van de juiste proporties op de wijzerplaat. Deze klopt meteen al niet. Ik ga dat niet uitleggen want je moet het zelf kunnen zien.
Ik denk niet dat ik mijn vakantiegeld apart hoef te zetten.
was gratis
https://ranfft.org/caliber/8360-Omega-237S
https://ranfft.org/caliber/8387-Omega-265T3-PC-AM
Op ranfft staan iig genoeg niet koperen omega uurwerken.
Niet allemaal, ik heb een staalkleurig origineel omega uurwerk
Er waren geen waterdichte (van geen enkel merk trouwens) Omega pols(duh) horloges in 1908. Dus sowieso een Frankenwatch. Maar wel scherp opgespeurd.