Omega

Hallo allemaal!

Vandaag was het mooi weer en ben dan naar de antiekmarkt in Tongeren (België) geweest voor mijn gezellige tafelbabbel over onze hobby van horloges. Op de markt zelf kom ik bijna nooit, het meeste waar ik voor ga, speelt zich af aan tafel! Niet echt mijn bedoeling kocht ik Omega horloges in (vrij) goede staat. van de 3 lopen perfect en heel mooi binnen de tollerantie, eentje loopt eigenlijk chronometer maar de wijzers hebben geen zin om mee te bewegen. Waarschijnlijk zit de bus van de wijzers te los en moet ze bij genepen worden of zelfs vervangen, wat mij nog het best lijkt. De horloges hebben ooit betere tijden gekend maar ze dateren dan ook van de jongste jaren 70 tot jaren 50. Ik kom ook uit die periode en ik moet eerlijk bekennen dat ik ook betere tijden heb gekend dan vandaag! Met een klein beetje werk krijg ik ze weer zoals ik ze graag heb. Nieuwe originele kronen zetten, nieuwe en originele secondewijzer op de 6 want deze is geen originele en dan is het goed om te verzamelen! Laatst kreeg ik voor mijn verjaardag ook dit naaimachine waar ik al eens achter gevraagd had, mooi decoratief en speelt nog muziek af ook en het naaimachine loopt zoals een echte! Ideaal voer om bij mijn vintage Omega horloges te zetten vind ik persoonlijk! Zijn er nog kandidaten die zulke (nog mooiere) Omega vintage horloges verzamelen in deze groep? Vanavond ga ik nog naar Nederland om een bumper cal. 344 op te halen, deze zal ik hier ook even plaatsen, hij is in veel betere staat en loopt perfect! Het duurt me al te lang, zoals de kleine kindjes! :rofl: :rofl: :rofl:

16 likes

bij deze Omega blijven de wijzers mooi staan! Staat dus 2 x per dag juist!

5 likes

afgezien van de goede staat, lopen doet 1 eentje toch niet van de drie, dus perfect snap ik niet? :thinking:

aha! :astonished:

dat belooft wat! :wink:

dat eentje loopt op het afsteltoestel echt chronometer maar de wijzers bewegen niet en vraagt onderhoud, dat bedoel ik!

of aandacht om het nog duidelijker te stellen!

ja deze is echt heel goed! De bumper zit goed los en is in zeer mooie staat. Vanavond zal ik foto’s plaatsen. Of moet Nederland de finale spelen op het EK? Ach nee, ze zijn naar huis, klopt…

1 like

Leuke aankopen! Zelf ook regelmatig in Tongeren en omstreken op jacht, altijd fijn om een babbeltje te slaan en opzoek te gaan naar iets moois.