Ik heb een Omega speedmaster en een Omega Seamaster, beide chronografen. Ik gebruik echter de chronograaf functie zelden of nooit. Kan het kwaad als deze functie niet geregeld wordt gebruikt? Gaan de knoppen niet vast komen zitten of iets anders misschien?
Laat het maar horen!
Ik heb zelf een oude speedy (1976) en gebruik de stopwatch ook nooit. Heb weleens gehoord dat bij de oudjes bij veelvuldig gebruik dit stuk kan gaan (secondenwijzer niet meer naar 12 etc.)
Het kan geen kwaad om toch de poussoirs af en toe eens te bedienen. Ik laat de chrono af en toe gewoon een nachtje lopen. De eerste jaren gebruikte ik de chrono nog wel 's functioneel; maar op een of andere manier is daar toch de klad in gekomen. Het kan ook niet heel veel kwaad om de chrono nooit te bedienen, maar - stilstand is achteruitgang…
Wat ik bedoel is dat ik de stopwatch nooit functioneel gebruik (eitje koken etc). Laat hem heel af en toe wel een tijdje lopen. Heb ooit een verhaal gehoord dat als je een hele oude speedy (321) hebt je niet de hele tijd moet zitten spelen met de stopwatch omdat die nog weleens stuk gaat. Misschien een broodje aap?