Omegamania Parijs, een beeldverslag

Afgelopen zaterdag was het dan zo ver. Met de Thallys naar Parijs om de Omegamania expositie op de Eiffeltoren te bezoeken. Vroeg op, 05.30 uur was het plan. Helaas, de wekker deed niet wat ik wilde, maar met ‘wat’ gas geven de trein vanuit Luik alsnog gehaald. Aankomst in Parijs om 10.00 uur. Eerst even naar het fraaie hotel en toen naar ‘de Eiffeltoren’.
Dat idee hadden echter nog een paar mensen… … En in de info over de expositie stond alleen dat je de Noord ingang moest nemen. Nou die werd net gerestaureerd en was gesloten :frowning:


Na 1,5 uur in de rij te hebben gestaan (ben zelfs nog halverwege de rij begonnen aan mijn wachttijd (schande!) mocht ik dan naar boven.

Aldaar in de Salle Gustave Eiffel werd ik ontvangen door enkele kort gerokte, strak geblousde Omegamania dames. Mooi begin :slight_smile:
Binnen een zeer ruime opstelling met vitrines met alle Goodies! Er waren 4 bezoekers en 8 personeelsleden… Toen ik iemand opmerkzaam maakte op het feit dat er een lange wachtrij stond merkte hij op: Heeft u de aparte ingang voor Omegamania dan niet genomen? :twisted: Toen ik zei dat ik die nergens gevonden had en dat die ook niet aangegeven was werd de man zelf ook een tikje 'pas bien’en werd er direct gebeld met meneer Eiffel zelf geloof ik.

Goed, dan nu een impressie van al het moois:










en tenslotte een glaasje op de goede afloop!

Overigens is de catalogus van ruim 600 pagina’s in full colour de reis alleen al waard geweest :lol:

Liefhebbers die meer foto’s willen hebben dienen wel over een ruime mailbox te beschikken. Stuur maar een PB.

Hoi Hans, je hebt er wel wat voor over om de collectie te zien… De lokatie is boven op de Eiffeltoren is prachtig.
Omega en Antoquorum scoren enorm met deze thema-veiling.

Omega is sowieso bezig met een enorm offensief dit jaar (Voor het eerst sinds jaren weer een eigen Manufacture uurwerk, 50 jaar Speedmaster, de Omegamania veiling plus de introductie van het nieuwe boek Omega boek in eigen beheer)

Ga je nog meebieden op bepaalde stukken? Ik las in de catalogus dat op Baselworld er een on-line verbinding is met de veilingzaal. Ik ga zeker een poosje kijken naar de veiling.
De veilingscatalogus is inderdaad een must voor elke Omega liefhebber. Maar je had er niet zo’n lange reis voor over hoeven te hebben. Een telefoontje naar Antiquorum, en je krijgt er eentje thuisgestuurd tegen alleen de portokosten.

gr,
Hans Mennink

Nivelacuso Schreef:

De veilingscatalogus is inderdaad een must voor
elke Omega liefhebber. Maar je had er niet zo’n
lange reis voor over hoeven te hebben. Een
telefoontje naar Antiquorum, en je krijgt er
eentje thuisgestuurd tegen alleen de portokosten.

gr,
Hans Mennink

Ik denk dat ik even ga bellen :slight_smile: Is er nog een speciaal nummer dat ik moet draaien Hans?

En je hebt geen idee (of waarschijnlijk nu wel :slight_smile: ) hoe zwaar die takkeboeken zijn! Nou ik denk niet dat ik ga bieden, nog even los van het feit dat er een tijdelijke aankoopstop heerst :), ben ik waarschijnlijk toch weer te laat met me muisje als ik via Internet bied. Er komt inderdaad een live verbinding met Basel werd mij (door de bloemooie dame) verteld. Ik heb het gesprek nog maar wat gerekt :slight_smile: er waren toch maar een paar bezoekers, ze had alle tijd.

Jurgen, je hebt bericht.

@anon53420065NA: Hmmmm… kortgerokte dames bovenop de Eiffeltoren… Dat kunnen leuke plaatjes opleveren als je onder aan de toren staat B)-

Mijn digiding heeft helaas een iets te korte (zoomlens) :slight_smile:

Leuke reportage (tu) toevallig ook nog foto’s gemaakt van het Omega lady team ?

Om op één of meerdere Omega’s te bieden kun je nu al een max bod afgeven d.m.v het Bidform dat bij de catalogus zit, invullen en dan doorfaxen naar Geneve.

Het is de zwaartse veiling catalogus die ik tot nu toe ooit heb gekregen : 2,5 Kilo schoon aan de haak.

groet
André

Hoi Hans,

Ik zou ook graag in het bezit willen komen van zo een Omegamania boek… zou je mijn ook de telefoon nummer willen mailen?

Groetjes

Roger Elings

mooi reportage en goedgevulde vitrines…die zouden bij sommige forumleden denk ik ook niet misstaan!!! Heb je nog neppers kunnen ontdekken??

groet Arno.

@roger, je hebt bericht

Heel erg leuk verslag! Zou je mij de grote versie van foto 242555968.jpg kunnen mailen? Ik meen daar daar veel moois te zien…
En Hans M? Welk nummer moet ik draaien :smiley:

@Henrik, vous avez une PB

Leuke reportage, bedankt, ik mis alleen die foto’s van die korte rokjes, wil je die nog ff mailen :smiley:

Ruud

OK, ik zal je op je wenken bedienen… daar komt ze:

Woehoe… Handopwindertje…

Nivelacuso Schreef:

Woehoe… Handopwindertje…

:smiley: LOL :smiley:

Beide handjes op het toetsenbord JW! :slight_smile:

Hoi Hans,
als ik dit zie, merk ik wat ik gemist heb, schitterend
gr. john

Geweldig verslag Hans, erg leuk.
Je hebt mijn mailadres…;);):wink: