Omgebouwd zakhorloge of nep?

Op Ebay kwam ik dit horloge tegen.
http://cgi.ebay.com/Mens-1910s-OMEGA-Vintage-Wrist-Watch-HIGHEST-QUALITY_W0QQitemZ170441768945QQcmdZViewItemQQptZWristwatches?hash=item27af1efff1#ht_8722wt_1190

Het lijken geen echter omega modellen…

zijn het omgebouwde zakhorloges met originele uurwerken of gewoon ordinaire namaak rommel?

als ik het zo zie lijkt het een ombouw van oud zakhorloge in een nieuwe kast.

Volslagen nep en misbruik van de Omega naam.

Ik vind het uurwerk wel mooi, maar als ik naar de layout van wielen en assen kijk, lijkt hij wel heel erg op een unitas 6497…
Misschien dat iemand erg creatief met de bovenplaten is geweest?

Groeten,

Martin

FreekNB Schreef:

Volslagen nep en misbruik van de Omega naam.

denk je dat alles nep is … ? kast , wijzerplaat en uurwerk ?

Het uurwerkje is wel iets groter dan een Unitas.
De kast is 48mm, dus het uurwerk is ongeveer 43mm
Ik heb zelf zo,n zakhorloge uit 1907, maar het uurwerkje is alleen niet zo duur uitgevoerd.:frowning:
Deze kasten zijn/waren te koop op de Duitse Ebay en zijn speciaal gemaakt voor inbouw van grote zakhorloge uurwerken.
De prijs van deze kasten is zo’n 90 euro.
Groet, chris.

Je kunt op deze foto zien dat de opdruk uit pixels bestaat. Kijk maar naar de onder en bovenkant van de subdial, onder de 30 b.v. is dat goed te zien en ook aan de markers boven en onder de 9.
Toch wel slim om van die goede foto’s bij het horloge te zetten. Dan kan je dus zien dat het fake is:D:D

Moeten we deze man dan niet eens melden aan eBay? Ik doe dat zelf vaak, als ik weer eens een oplichter tegenkom, en deze man is al lang actief en licht dus heel wat mensen op (ik zag een aantal maanden geleden bij hem ook al iets dat niet kon kloppen). Wie licht ze in?

Gr, Roald

Volgens de beschrijving die er bij staat heeft een vintage horloge eens in de 23 jaar een onderhoudsbeurt nodig. Waarin die ouwe klokjes zo veel beter gemaakt dan nu…

– moved topic –

Dat word op moment veel gedaan gedaan in Oostblok landen, oude zakhorloge uurwerk
in een nieuw kast zogenaamde MARIAGE horloge.


Maar zijn lidden die dat fijt niet vermelden, en dat zijn bedriegers en heellaas zeer actief.
Ik heb een aantal jaar geleden losse uurwerk met wijzerplaat van Longines gekocht en heb het naar Polen gestuurd voor restauratie en ombouw tot polshorloge.
http://www.horlogeforum.nl/read.php?19,174414

Ik zou nog geen Parnis durven kopen bij deze aanbieder…

site bevat malware, waarschijnlijk in de fotos
dus oppassen