Ik heb momenteel 2 van oorsprong Japanse dressers in mijn bezit en beiden hebben vanaf levering een enkele vouwsluiting. Imho een prettigere sluiting dan de dubbele vlindersluiting, maar dat is natuurlijk persoonlijk. Nu valt me op dat beide horloges geleverd worden met de band omgedraaid, dwz de korte kant onder en de lange boven. Hierdoor komt de ‘flap’ bij het dragen aan de binnenzijde van de arm. Weet iemand waarom deze banden omgedraaid worden? Iets typisch Japans!
Doet bijvoorbeeld IWC ook, dan ligt de in het midden.
Bij IWC Big Pilot inderdaad ook, vroeg het mezelf altijd ook af waarom?!
ik merk soms dat je bij overhemden met borstzakken blijft hangen zodra je bijvoorbeeld tegelijk met je mobieltje bezig bent,
omkeren zou daarbij iets handiger kunnen zijn
Daar is een makkelijke oplossing voor…
Zie dat ik het op een klein schermpje ook al niet meer goed zie
Doet bijvoorbeeld IWC ook, dan ligt de sluiting in het midden.
Klopt, de sluiting ligt wel heel mooi in het midden, maar blijft de vraag waarom ze het zo maken. 95% van de gangbare banden worden met het lange stuk naar beneden geplaatst.
Misschien heeft het te maken met de kleine polsen van Japanners. Bij een bracelet om een kleine pols is het stuk bij de 6 korter dan bij de 12, als de kast en de sluiting gecentreerd op de pols zitten. Bij een band met deployant zal dat net zo zijn.
De meeste banden worden ook gemaakt voor doornsluiting. Maar, IWC levert speciaal banden met een extra korte korte helft. Je kan natuurlijk ook op maat bestellen.
Je bent in goed gezelschap. PP doet het ook. Omdat het als de band er op gemaakt is, het mooier om de pols valt.
Dat durf ik niet te zeggen.
Maar bij de twee JDM’s die ik gehad heb zaten ze beide andersom gemonteerd. Even wennen.
Succes,
Elf.