Omiko Chronograph Suisse Landeron 50 technisch probleem

Beste horlogeliefhebbers, ik heb ben deze Omiko Chronograph Suisse met een Landeron 50 uurwerk tegengekomen op marktplaats alleen is er een probleem namelijk: Als je de chronograaf start als de secondewijzer tussen de 11 en de 12 uur zit springt de secondenwijzer een stukje vooruit.
Ik heb al veel onderzoek op het internet gedaan maar kan niet vinden wat het probleem zou kunnen zijn. Zelf heb ik het vermoeden dat het iets te maken heeft met het chronograafwiel of een van de sliding gears.

Ik heb nog technische tekeningen:

en foto’s:

Het enigste wat ik kan bedenken is dat de seconde Wijzer een scheurtje in de bus heeft en dan door t starten van de chrono een stukje verschuift. Probeer eens het uurwerk verticaal te houden en als de secondewijzer van 45 naar 60 loopt een tikje tegen de kast te geven , mischien zakt de secondewijzer wel naar beneden.

(Je bedoelt wel de secondewijzer toch ,? Niet die grote blauwe ,das namelijk de secondenteller , )

Ha, dit is mijn horloge dat te koop stond. Het probleem is net iets anders. Als je de chronograaf (grote wijzer dus) stil zet tussen de 57 en 60 seconden (vlak voor de 12 dus), dan springt deze bij het weer instarten een paar seconden terug. Doet hij alleen als je de chronograaf pauzeert op deze positie.

Correctie. Hij springt al tijdens het stilzetten iets terug, niet bij het weer hervatten. Heb er een filmpje van, kan even kijken of ik die kan uploaden.

Op verzoek TS