Is dat van het Zadkine?
Grappig dat je het zegt. Ik heb hier serieus naar gekeken. Woon in de grote stad en wat mij tegen staat is agressie in het ov
…………dus dat………
Had hier laatst gelezen dat iemand had meegedaan (of mee wilde doen) aan
https://www.horlogeseminar.nl/ in Voorschoten.
Kost een paar duiten, maar je ‘bouwt’ (en koopt) een horloge - en je mag 'm houden.
Is de vinwat clinic al geweest?
Geen idee. Voor mij wel ideaal.
Die is deze maand maar zit vol.
Ik heb gelukkig een plekje weten te bemachtigen.
Ja volgens mij heet die instelling tegenwoordig Zadkine. Zit in Schoonhoven. Ik zie ook in Hasselt een 3 jarige opleiding maar vraag me af of dit in de avond is. Dit is een vrijetijdsbesteding naast mijn huidige werk en heb ook de rekeningen te betalen, dagstudie zit er dus niet meer in helaas . Gezien de uren indicatie die overal bij staat heb ik het gevoel dat het wel is in de avond gegeven kan worden. Lijkt ook wat goedkoper maar ik vind de kosten niet overzichtelijk. Staat een prijs aangegeven maar vraag me af of het voor de volledige 3 jaar is. Dit is ook wat betreft reistijd korter voor mij. Iemand deze 3 jarige studie ooit gedaan en die mij hier meer over kan vertellen?
Jazeker… dat is een 3 jaar durende avondopleiding met optie tot een 4de jaar.
Dat is per jaar, wat natuurlijk erg goedkoop is voor deze opleiding.
Dat klinkt wel heel interessant. En deze kosten zijn voor de volledige 3 jaar?
Oh sorry zag niet je hele bericht. Maar inderdaad, niet duur.
Komt nog wel zo’n €550 aan noodzakelijk gereedschap bij en de ervaring leert dat dat ver-veel-voudigd zal worden. Als je begint gaat dat je nieuwe verslaving worden. Je zult merken dat er meer gereedschap noodzakelijk is dan je aanvankelijk denkt , zeker als je thuis ook wil gaan hobbyen.
Edit: zie dat het startpakket inmiddels €900 is , zo te zien wel incl noodzakelijke oefen uurwerken.
Nou ik heb dus dit jaar al een godsvermogen geïnvesteerd dus verwacht heel eerlijk gezegd niet dat er nog hele dure dingen bij komen. Vast wel iets maar dat zullen dan de minder dure zaken zijn.
Alsje al een Boley of gelijkwaardige triebniet hebt en een Horia tool heb je de grootste kosten wel gehad
Favorite triebniet, geen orginele Horia. Maar die koop je ook niet voor 550, laat staan het hele pakket.
Mooi Tempus!
De Chinese Horia schijnt prima te werken , zelf nog nooit in handen gehad.
Nee dat is voor je standaard set die je zelf mee moet nemen. Op de opleiding hebben ze de rest staan om te gebruiken.
De Horia en Triebniet wil je toch graag zelf hebben. Een fatsoenlijke set verenwinders eigenlijk ook en een demagnetiseer apparaat ook. Dan nog een was/spoel machine en een wijzerzetter tool is ook onmisbaar. Tevens de uirwerkhouders in diverse maten… enz enz… het houdt niet op
Klopt Gertjan weet wel waarover hij het heeft. We hebben samen nog onze opleiding bij Omega gedaan.
Vandaar mijn vraag als je in de buurt van een landsgrens zit, in België zijn de opleidingen veel goedkoper dan in Nederland. Denk dat 40% die de opleiding volgt in Hasselt wel uit Nederland komt.
Er is een dagopleiding of een avondopleiding, dus keuze genoeg.
Je krijgt er les van echte horlogemakers, met veel ervaring in het echte leven als horlogemaker en ze zijn allen minstens Omega gecertificeerd.
MAAR, na de opleiding ken je de basis, onvoldoende eigenlijk om als professioneel horlogemaker aan de slag te gaan. En doe bij die investering van 900 euro nog maar 35.000 euro bij als je echt wil beginnen.
En per merk waar je gecertificeerd wil geraken nog eens +/- 2500 a 10.000 euro aan merk specifieke tools.
En wat YT betreft, je kan er waarschijnlijk ook ergens wel een vliegcursus vinden met een ULM, toch ga je niet vliegen na een paar YT filmpjes.
Ideaal voor iemand die tool verslaafd is, je bent enkele jaren zoet met kopen…
Ja. Blijft een leuke hobby