(On)handige knurft en modden... ai... wie heeft raad?

Hoi, in mijn enthousiasme aan het modden geslagen van mijn Invicta 8926 en het uurwerkje laten stuiteren. Resultaat is dat het balanswieltje niets meer doet. Zo te zien is het spiraalveertje stuk. Nu is het geen prijzig horloge, dus het caliber zal vast ook niet veel kosten. Ik denk dat een nieuwe voordeliger is dan laten repareren, maar ik kan maar geen Seiko / SII NH35 vinden om aan te schaffen. Weet iemand een plek waar ik een los uurwerk zou kunnen aanschaffen? Of wellicht is het toch de moeite waard om het te laten repareren? Zelf gaat me dat niet lukken. Wie kan me raad geven?

Groet, Jelle.

Rob van Monsterwatches al geprobeerd?

Verder zou ik het 1,2,3. ook niet weten…

Groeten,

Noel.

Losse uurwerken, koop je normaliter bij de groothandel… maar dan moet je wel een KVK inschrijving hebben…

Op cousins staat een movement hattori nh35 ik vermoed dat dat degene is die je zoekt. 25£ + btw en verzending nog wel.

Tja, ik heb geen Kvk registratie.

Zo te zien, doen ze geen zaken met particulieren. Maar dat is wel het uurwerk dat ik zoek.

Rob heeft onlangs ook een Seiko uurwerk bij mij vervangen. Gewoon even een mailtje sturen :slight_smile:

Ik heb Rob een mailtje gestuurd, bedankt voor de tips @n_visser en @larsvdberg!

1 like

Met de huidige GBP/Euro koers, btw en verzenden loopt dat al aardig richtig de € 60, dat was enige tijd terug de nieuwprijs voor deze submodellen. Ik denk dat je dat beter een gebruikte donor kunt kopen.

Ik kan uit ervaring zeggen dat ze dat wel doen :wink:

Of het de moeite is is een andere vraag natuurlijk.

1 like

Toch maar een donorhorloge gekocht voor het uurwerkje. Kan ik het uurwerk dat stuk is meteen als ‘leer-terwijl-ik-doe’ projectje gebruiken om zelf te repareren :smiley: