Wat rot voor hem … gelukkig heeft ie ons om hem te troosten…
Facebook? Huh?
Gewoon verwijderen die app …
Even t topic terug gelezen maar t geschreven abn houdt zo na een paar biertjes niet over idd :’) … maar on -topic … mijn vrienden werden vanavond behoorlijk moe van mijn gezeik over horloges
Heb een paar vrienden kunnen ondersteunen bij de aankoop van een behoorlijk horloge, een paar vinden het leuk om er wat meer van te weten, heb een klein aantal weten te enthousiasmeren voor horloges met als gevolg dat hun echtgenotes mij niet meer aankijken en de rest denkt dat ik hartstikke gek ben.
Waarschijnlijk een redelijk gemiddelde wat anderen ook hebben ondervonden denk ik
M’n baas zegt altijd: ‘Ik heb geen vrienden, ik heb alleen vage kennissen.’
Iedereen vindt mij een beetje gek (ben ik ook wel) maar degene die voor mij eruit springt koopt luchtjes van honderden euro’s en van die lelijke brokken zilver die nog een stuk duurder zijn… (Daarmee bedoel ik die Buddha2Buddha zooi)
Jip🖒😂
Als ik met mensen over de passie praat…zie ik al heel snel de interesse verdwijnen en denk ik op naar HF!🖒😊
Voornamelijk collegas met de standaard opmerking ‘Heb je aan eentje niet genoeg ?’’ En ‘Meer dan twee tientjes hoeft het niet te kosten, toch’'
Maar ondertussen moet je wel elke pauze luisteren naar al dat gezeik over voetbal of autos of, nog het ergste van allemaal, het weer !
Pfff
Zodra de sociale druk te groot wordt
kun je ook andere dingen gaan verzamelen.
Een collega heeft een keuken van 15k aangeschaft. Ik prefereer een gaspit en koelkast, en een speedmaster uit 1960.
Heb je hem al voorgerekend hoe vaak je van die verspilde 10k uit eten kunt en hoe vaak je moet koken om die te compenseren?
Hoe vaak je tomaten moet ontvellen en met een strakke deadline thee moet zetten om die kokend water kraan van 2500 ballen ‘er uit te halen’?
15k€ is toch niet veel geld voor een keuken?
Misschien niet, maar 5k ook niet voor een rolex. Je kunt ook een keuken kopen voor 4k. En ook een hema horloge. Een keuken van 15k is algemeen aanvaard (onder de brave hogere middelklasse), een duur horloge niet.
Beide niet mijn ervaring. Iedereen heeft hobby’s die (voor hen)geld mogen kosten dat anderen onbegrijpelijk veel vinden.
Een keuken schrijf je gewoon in 15 jaar af naar nul. Wat je er langer mee doet is mazzel. Die afschrijving lijkt me op de bekendere dure horloges minder.
Eens, maar ik ontmoet regelmatig mensen die erover beginnen dat je op hun iphone ook de tijd kan lezen, maar wel in een BMW van 80k rijden of een dure keuken hebben. Veel betalen voor een auto wordt door weinigen raar gevonden, veel geld voor een horloge roept steeds weer schampere opmerkingen op… De vraag “maar wat maakt hem dan zo duur?” wordt bij auto’s of keukens zelden gesteld. Althans dat is mijn ervaring.
Same here☝
Ik heb dan weer bijster weinig met auto’s.
Ik heb een fiat panda. Een een woningbouwverenigingkeuken, en een stereo van 35k, en mooie horloges. Het ging mij erom dat je meteen scheef wordt aangekeken als je net wat anders bent in die dingen.
Ieder het zijne natuurlijk.
Sterker nog als je nu voor 15k aan Rolexen koopt zijn die over 15 jaar het dubbele waard met een beetje mazzel. Kun je in de tussentijd van de toekomstige opbrengst lekker uit eten.
Ik voel een nieuw topic aankomen