Onbekend antique zakhorloge, wie helpt?

Ik heb een mooi zakhorloge in zeer goede staat, helaas staat er geen merk op waardoor ik het horloge niet kan identificeren. Graag zou ik jullie willen vragen om me te helpen, maar allereerst ik krijg de fotos niet op de website. Iemand tips?

http://www.horlogeforum.nl/read.php?4,8340

Bedankt: Hier zijn dan de foto’s van het horloge en extra informatie:

•Op het uurwerk staat horizontaal en verticaal doorkruisend een logo met ?ein waar in de hoeken pijlen naar buiten wijzen (zie foto)
•Op de kast net buiten het uurwerk staat de code 562
•Op de plaat welke het uurwerk afsluit staat het nummer 1562
•Op de afsluitende deksel staat duidelijk het nummer 1562 en 5594h en in hele kleine letters staat de code 17 10/25 v 5v

Alle informatie is welkom!



Dit is een 10 steens cylinderuurwerkje. Horloges met een dergelijk uurwerk zijn vrijwel altijd merkloos. Ze waren een goedkoper alternatief voor de relatief dure horloges met een zwitserse ankergang. Ze zijn erg slijtage gevoelig, omdat het ankerrad direct tegen de balans aan loopt.
Verder zijn ze niet erg nauwkeurig. Ze kunnen soms wel enkele minuten per dag afwijken.

Dat het horloge nog zo mooi is, komt door het feit dat de kast waarschijnlijk een laagje nikkelzilver heeft gekregen. Nikkelzilver blijft zilverkleurig, en word niet donker zoals echt zilver.

Ip de vorige rikketik heb ik een vrijwel identiek horloge, ook in zeer goede staat gekocht voor het luttele bedrag van 4 euro. Ik heb het schoongemaakt, geolied en afgesteld en het loopt nu vrij nauwkeurig voor een cylindergang.

Ik durf gerust te zeggen dat dit horloge, ondanks de goede staat waarin het verkeert, niet veel meer waard is dan 4 tientjes(40 euro).

Google trouwens een op " turkish railroad watch", dan kom je wat plaatje tegen met horloges met dezelfde wijzers en gelijkende vorm van de cijfers op de wijzerplaats. Het is wel een wat minder voorkomend type cilinderhorloge, het meeste zie je ze met gouden wijzers ipv blauw.

Ik zou zeggen geniet ervan, want het is toch een vrij mooi horloge.

Groeten,
Koen