Onbekend Edox horloge

Hallo,

Onlangs heb ik een gouden Edox horloge geërfd. Prachtig horloge en ik ben er heel blij mee, maar ik zit met het probleem dat ik geen idee heb wat voor type het is en hoe oud het horloge is.

Wat ik weet:

  • Het is een Edox quartz horloge
  • Loopt op batterij
  • Materiaal van de kast en band is 14k goud

Op internet heb ik niets kunnen vinden en er staat ook geen enkele aanwijzing op het horloge. Dus ik hoop dat er genoeg Edox enthousiastelingen op het forum kijken die me verder kunnen helpen. Ik heb foto’s toegevoegd, het horloge is nog niet in perfecte staat, maar ik ben van plan om het compleet te laten opknappen bij een horlogemaker.

Niek



What else is there to know ?

Denk dat het type gewoon edox ‘quartz’ is als een soort basis quartz model in de range van types.

Als je er niet veel bindig mee had zou ik zeggen:
Verkoop het tegen goudprijs en koop er een aansprekender mechanisch horloge voor terug.
Daar zou je aan de pols veel meer plezier aan kunnen beleven denk ik.
MAAR, je geeft aan dat je het wil houden.
Zou hem niet op laten knappen, vind hem voor een vintage er nog erg goed uit zien!

voor mij ook onbekend. de band lijkt me niet origineel, maar zgn aftermarket band.
heeft vooral emotionele en goudwaarde. een horlogemaker kan het uurwerk schoonmaken en nieuw batterijtje plaatsen. veel plezier met je erfstuk!

Welkom Niek, en gelukgewenst met deze mooie Edox.
Als jij er blij mee bent: koesteren en dragen.
En laat je vooral niet op de kast jagen door mensen die direct gaan kermen over kwarts en jubelen over mechanisch.
Denk maar zo: “ik heb met kwarts altijd de juiste tijd, jullie met je raderjes en veertjes moeten altijd maar weer er voor zorgen niet te vergeten op te winden of te schudden, en dan nog weet je maar bij benadering hoe laat het is” ;).

Komt door al dat bloed wat er aan de binnenkant zit, niemand brand zijn handen daar aan :smiley:

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

AlcoS Schreef:

Komt door al dat bloed wat er aan de binnenkant
zit, niemand brand zijn handen daar aan :smiley:

Verklaar je nader.

@ Niek:

Hallo en welkom,

veel plezier met je Edox, in het onderdeel “ervaringen met horlogemakers” kun je een geschikte horlogemaker vinden. Zelf ben ik erg te spreken over Jan Ubels uit Bredevoort.

Succes.

Het lijkt net bloed wat je op de 3e foto ziet :wink:

– moved topic –

Ach zo (tu)

Haha, ja ik wou idd ook nog vragen of iemand een middeltje heeft om bloedvlekken weg te poetsen :P. Nee het is niet zo spannend, beetje aanslag op het goud. Bedankt voor de tips tot dusver. Ik heb nog een mechanische Seiko liggen, maar dit horloge is wel speciaal voor me dus ik ga het niet verkopen voor het goud.
Er lijkt wel een (type?)nummer op de achterkant te staan (boven de 14k 0,585), maar het is niet leesbaar, misschien herkent iemand er iets in?

Vergulde horloges hebben soms ook van die bruin/rode aanslag en dit poets ik dan weg met wat tandpast op een doek.