Onbekend gouden horloge uit begin 20ste eeuw?

Een antiek horloge. Wie herkend het?

De op het eerste oog zwarte wijzers vertonen in het licht azuurblauwe reflectie.
Van binnen zijn met het blote oog de volgende symbolen gegraveerd; ’ 3 e n t r a " met
daaronder de nummers " 4 7 0
daarnaast verschillende diep rode juwelen zichtbaar.

bedankt voor jullie tijd.

Foto weggehaald .

Niet zo oud. Balans compensed, ankergang. Jaren 1930.
(Zonder foto ! :stuck_out_tongue: )
Waarde : goud gewicht als het goud is.

1 like

Het is een Zentra, en zeker niet uit 18-zoveel… Polshorloges waren er toen nog niet.

1 like

Oh my.

Ik herken het niet.

haha ja sorry voor het diner mobiel klikte vanalles aan :smile:
bedankt brunod ! ik ben vooral benieuwd naar de oorsprong van het merk 3entro.

Nogmaals, het is Zentra. Beetje wonderlijke schrijfstijl hadden ze voor de Z. Duits merk.

1 like

Aah super bedankt Peter! nu kan ik het model idd vinden.

is het het waard deze te laten veilen oid?

Dames horloges brengen over het algemeen niet of nauwelijks meer dan de waarde van het edelmetaal.
Uitzondering: topmerken als PP, JLC, eventueel Omega. Maar zelfs dan houdt het niet over.
En als je het horloge laat veilen houdt de bieder rekening met de veilingkosten en bij jou worden die nog van de opbrengst afgehaald. Kortom, je kunt het beter aan een oudgoud opkoper verkopen of het als dierbaar erfstuk in de kast leggen.

2 likes

… en toen kwam toch ook hier nog weer de aap uit de mouw.

1 like

Hoi grootmokum, ik snap dat het voor verzamelaars enkel apen zijn die hun horloge van eigenaar wensen te wisselen :slight_smile: zou haar het liefst bewaren. echter gaat de huur nu voor :frowning:

Het laten veilen klinkt erg sjiek, te sjiek voor dit horloge.

Je zou naar een juwelier of zo kunnen gaan en kijken wat ie er voor wil geven.

1 like

Catawiki!

1 like

Jup, daar zie ik soms biedingen alsof er een houdbaarheidsdatum op geld zit. Echter is het geen garantie dat je er de huur mee kan betalen natuurlijk.

1 like

Nee hoor, het gebeurt zo nu en dan ook wel bij een liefhebber :grin:

1 like

Beste,
dit zijn lager steentjes voor raderen. Zit in elk uurwerk. Succes met de handel.