Onbekend horloge gevonden

Goedenavond, ik zat wat oude spulletjes van een familie lid door te nemen en ineens kwam ik het volgende horloge tegen. Ik heb geen idee wat het is en of en überhaupt een waarde vertegenwoordigd… Is er iemand met een idee wat dit zou kunnen zijn?

Met sticker aan de achterzijde? Kenners hier zullen het wel weten. Ik zelf denk dat het een ontzettende prul of een peperdure handmade. Igg geen 400€ klokje

Het is geen sticker, het lijkt een streep aangebracht met een stift. Hopen op die handmade :speak_no_evil::joy:

Geen idee wat het is maar ik vind hem wel wat hebben!

Maar, familielid heeft verder geen achtergrond hoe hij/zij eraan komt?

Mijn vermoeden is dat het een weggeef horloge met Zwitsers quartz uurwerkje (ronda oid) is die je bij aankoop kreeg, of ter gelegenheid van een jubileum van de Engelse encyclopedie reeks. Het logo op de kaft van de reeks komt overeen met het logo die achterop de kast staat.

6 likes

Nee, oprecht geen idee. Vermoeden is dat het op een rommelmarkt is gekocht een aantal jaar geleden en daarna weggelegd in een bak met prullaria. Vandaar dat ik het even bij jullie pols :wink:

Ja dat heb ik inderdaad gevonden. Maar verder is daar weinig over te vinden.

Hoef er verder geen tekst aan toe te voegen!

1 like

Duidelijk. Er zit dus geen sticker op, echt niet. Maar denk dat dat rode streepje heeft afgegeven op de caseback.

Lijkt me een horloge van weinig waarde

1 like

Denk dat dit horloge werd weggegeven door de uitgever van de Encyclopaedia Brittanica. In de jaren 50/60 een hele bekende van deur tot deur verkochte encyclopedie.

1 like