Heb een horloge van de arm wat omgebouwd is van een zakhorloge. Kan niets vinden over de herkomst misschien kunnen jullie helpen.
Welkom bij de club Richard.
Wel mooi ding in ieder geval
Maar de goudstempels zijn Duits.
Of dat betekent dat het horloge in Duitsland in de verkoop gegaan is kan ik niet met zekerheid zeggen.
Het werk kan ik niet plaatsen
Op zich hoeft dit geen omgebouwd zakhorloge te zijn, in de begintijd van het polshorloge zagen ook horloges die nieuw als polshorloges werden geleverd er zo uit. Worden ook wel zogenaamde “trench watches” genoemd.
Overigens heb ik een klein beetje het idee dat dit geen originele trench watch is maar een samengesteld horloge, de stijl van uurwerk, wijzerplaat en wijzers oogt meer 40’s dan 20’s en ook de merktekens op de kast ogen niet erg authentiek
Dank voor het welkom en het compliment.
Lijkt wel een samengesteld horloge met een binnenwerk van stowa en een wijzerplaat van tim Watch. Met dan ook nog een Duits keurmerk.
Kan het een nepper zijn, oud of nieuw?
Een nepper zou ik het niet willen noemen, het is samengesteld uit onderdelen van meerdere andere horloges. Hiervoor wordt ook wel de term “Frankenwatch” voor gebruikt, verwijzend naar het monster van Frankenstein.
De merktekens vind ik wel vreemd. Normaal worden dit soort tekens ingeslagen, maar deze ogen gegraveerd. Wellicht dat deze achteraf zijn aangebracht