Onbekend Italiaans merk: Italia Tecnica Artigiana

Onlangs ben ik tegen dit merk aangelopen.

[quote]I.T.A.

I.T.A. Italia Tecnica Artigiana toont zijn wil om authentiek Italiaans design te herintroduceren in de wereld van luxe horloges. Het ontwerp van deze horloges is herkenbaar over de gehele wereld en laat een duidelijke indruk achter. Zoals ze het zelf zeggen zijn de horloges van I.T.A. een “Deeply Italian” en “Highly Recognizable” serie van luxe producten.[/quote]

Een vrij jong, Italiaans modemerk in het “middensegment”. Tot/rond de €500,- Een kenmerk van I.T.A. zijn de 3D dials icm het grote glas, de opvallende kroon, de lugs en de zichtbodem.

Ik heb zelf een Casanova Sport uitgekozen.

Er zit een mechanisch uurwerk in (Miyota 8215) dat nauwkeurig loopt. Een robuust uurwerk dat bewezen heeft lang mee te gaan. De kastdiameter is 44mm, maar het horloge lijkt groter door het ontwerp van de dial, waar het (mineraal-)glas als het ware “bovenop” ligt. De kroon heeft iets clowneske imho. Door de opbouw van de dial is het klokje vrij dik voor een niet-duiker, 14mm. Opvallend is de gepolijste kast, met de geborstelde lugs, en de geborstelde “opzetrand” voor het glas.

Het bandje is gemaakt van een vrij stugge neopreen, met een leren achterkant. Hier zal zeer waarschijnlijk ooit een ander bandje op komen, een grijze of donkerblauwe krokodil denk ik.

** apetrots ** :slight_smile:

zeer leuke aanwinst. Ik vind ze erg onderscheidend. En opzich niet eens heel duur, maar aan de andere kant ook weer wel. Zeker de techniek tegenover de techniek van andere merken is duur voor wat je krijgt. Je betaald voor het ontwerp zullen we maar zeggen en in dat opzicht vallen de prijzen mee.

ziet er speels uit, stoer horloge (tu)
veel draagplezier er mee.

Ik vind ze ook leuk. Had ze een paar jaar geleden al ontdekt tijdens een vakantie aan het Gardameer in een lokale etalage. Heb er echter nooit één gekocht. Maar ik vind het zeker leuke dingen!

Check bijvoorbeeld HIER
http://www.boumanonline.nl/Horloges/nl/page/697/?Rewritten=1&FK_9=784&MF=9&MV=784&ps=21&CPI=1

Hele mooie aparte klok, zeker geen doorsnee.
Gefeliciteerd met deze mooie aanwinst.

De 3D dial vind ik erg leuk, veel plezier er mee.:~

Blauwe krokodil (persoonlijk veeeel mooier).

Max Kool Schreef:

Blauwe krokodil (persoonlijk veeeel mooier).

http://img262.imageshack.us/img262/9299/img0904k.j
pg

gaaf ! echt een leuk ding !