Onbekend Longines horloge

Hallo iedereen,

Ik heb een tijdje geleden een Longines horloge verkregen, nu draag ik hem regelmatig en ben ik toch wel benieuwd naar het type van dit horloge. Op het internet kan ik dit horloge niet vinden, hooguit iets wat er op lijkt maar toch kom het niet helemaal in de buurt. Nu ben ik laatst gewezen op het bestaan van dit forum waar zo te zien de nodige kennis en ervaring aanwezig is. Wellicht dat iemand weet welk type horloge dit is van Longines? Op de achterkant staat alleen een nummer, 19307765 en “stainless steel”.

Alvast bedankt :slightly_smiling_face:

3 likes

Precieze verhaal en type weet ik niet, maar als je zoekt naar “longines octagon diver” oid kom je een heel eind, denk ik :ok_hand:
Kan ook octogon zijn :thinking:

1 like

Longines, mooi merk met een prachtige historie, biedt hier een gratis service voor:

4 likes

Hij lijkt enorm op de 4887
De longines octagon royal oak. Of oaktagon zoals ik zou zeggen… (sorry)

Edit
Gevonden

Longines 4853 950

Klinkende modelnaam.

Leuk ding btw!

1 like

Mhhja het bekt wel wat minder als admiral, conquest of legend diver maar goed, het waren de jaren 70. We vergeven het.

Ik vind hem zelf ook wel redelijk abstract, toch eens op de zoek lijst zetten.

Wat ik me wel afvraag is kan je de bezel draaien…

1 like

Één keer denk ik.

3 likes

Welkom hier bij HF !
In inderdaad leuk horloge.
Maar kan je de Bezel duikring draaien ?

1 like

Iedereen heel erg bedankt voor de hulp, ik had niet verwacht zo snel het modelnummer al te hebben. :+1:t3: De bezel kan helaas niet gedraaid worden, of trouwens… Nu ik dit typ en aan het horloge zit te friemelen zie ik dat de bezel linksom met klikjes gedraaid kan worden. Voor mij ook even een primeur.

2 likes

Bingo, kijk daar wordt ik vrolijk van, functionele duikbezel met 1 richting waarschijnlijk 60 kliks

Mooi mooi, veel plezier er mee.

Dan is hij helemaal leuk.
Dat hij maar één kant kan draaien is om de tijd niet te verlengen.
Dat zou gevaarlijk zijn.
Dus dat klopt wel.

1 like

Mooi horloge! Goede aanvulling op de door anderen geplaatste modellen :+1:t2:

Hoi hoi. Ik heb zojuist een oproep gedaan op de side voor zo’n horloge als vervanging voor mijn huidige waarvan het bandje op vele plaatsen steeds breekt. Tevens loopt die ook niet meer lekker. Kan ik die van jou eventueel overnemen? Tja vragen staat vrij :grinning:. Hoor graag van je.
Groet Dick