Onbekend merk: "Adi Watches"

Nu maken we een tripje naar een land waarvan ik niet had verwacht dat er horloges worden geproduceerd. Het is Israël.
In Kibbutz Yavneh (zo’n 30 km zuidelijk van Tel Aviv) is het merk “Adi Watches


” gevestigd.
De site is opgesteld in het Hebreeuws, maar in bovenstaande link heb ik voor het gemak de Engelse versie opgenomen. Hoewel Engels, ze zijn nog al wat stukken tekst vergeten.
Zodoende is betreffende veel modellen bijvoorbeeld niet te lezen welk werkje er in zit.
Afgaande op de prijs in Israëlische shekels (dagkoers 100 shekels = € 19,68) bevatten de meeste modellen een quartz-uurwerkje. De duurdere modellen bevatten mogelijk een mechanisch werk.
Er zijn dames- heren-, sport- en kindermodellen; zeer gunstig geprijsd.
Maar er zijn ook militaire modellen (uitgesplitst naar heren- en damesmodellen) die er toch heel cusual uitzien. Mogelijk kunnen die alleen door militairen worden aangeschaft (privilege?)
Verder is er de Judaica-serie met typisch Isrëlische kenmerken zoals cijfers in het Hebreeuws of bijzondere tekens op de wijzerplaat. Deze zijn eventueel aan te schaffen via
http://www.a-zara.com/p27200.htm
.

Al met al geen wereldschokkend nieuws, maar wel een leuke wetenswaardigheid.

M.vr.gr.,
Flip.

Ik lees iedere keer Aldi…

Wel leuke info inderdaad.

1 like

haha, ik ook!

Vind het overigens niks. één model doet me denken aan een AP. Iig weer geleerd dat ze daar ook horloges maken.

We zijn nu 10 jaar verder: 100 Shekel is ongeveer 26,30 euro. De website is amateuristisch. Het lijkt erop dat ze meer een verkoopkanaal zijn geworden van oa. Citizen. Ik blijf echter speuren naar producten uit hun verleden, toen ze nog ingekochte uurwerken in hun eigen gefabriceerde robuuste rvs en zwaar verchroomde behuizingen monteerden en zo een reputatie opbouwden bij militairen en duikers.