Onbekend merk horloge gevonden op rommelmarkt. Wie kent dit logo?

Afgelopen weekeinde even wezen kijken op een rommelmarktje in Schiedam. Veel meuk, maar zowaar, bij een vriendelijke Poolse jongeman toch wat klokjes. Twee half vergane zakhorloges… laten liggen. Veel (meest lelijke) kwartsjes… ook laten liggen. En zowaar een leuk handopwindertje. Zonder datum. Hou ik van. Jaren '70 denk ik. Doe maar een tientje. Ik kreeg er ook nog een mooi doosje bij :slight_smile:

Thuis gelijk maar het vieze oude bandje er af gehaald, uurwerkje er uit en de DNA van de kast afgespoeld in de ultrasoon reiniger. Gedroogd, chroom opgepoetst, het glaasje was helemaal zonder krassen en de caseback was ook nog mooi. Het uurwerkje is een degelijke AS 1950. Zag er netjes en schoon uit, geen beschadigde schroefjes enzo. Het ding weer in elkaar gezet en een mooi blauw bandje passend bij de wijzerplaat er op gemaakt. Loopt nu al dagen keurig op tijd.

Maar nu de hamvraag: wat is het voor merk dat op de dial staat? Er staat een logootje op waar ik niet zo veel van kan maken. Het lijkt op ‘E S’. Verder ‘17 juwels Incabloc’ en helemaal onder aan bij de 6: T SWISS T. Lijkt me geen kermishorloge.
Zie ook de foto’s hieronder. Iemand die dit logo (her)kent? Laat het me weten alsjeblieft!

Dank voor het kijken en meedenken!
Lex

8 likes

Niets over te vinden.
Ik vermoed, dat een bedrijf er 10, 50, 100 of meer met zijn logo heeft laten bedrukken en die aan personeel/klanten heeft cadeau gedaan.

Lijkt op een kast van een vintage tissot

Uurwerk AS 1950/51 mooie vangst.
Heb er net eentje opgeknapt uitstekende kwaliteit.

Lijkt inderdaad nog het meest op een bedrijfslogo uit de seventies.

Maar dit is eigenlijk wel een erg leuke vintage. Mooie kast met fraaie blauwe sunburst wijzerplaat. Mooie wijzers en indexen; prettig om naar te kijken. Uurwerk kan misschien wel 'n serviceje gebruiken? Wat is het formaat?

Leuke aanwinst :thumbsup: maar zo als nu ook is, werd vroeger in opdracht bij een “assemblage” fabriek bestelling gedaan om onder een eigen naam :confused: horloges te maken :blush: zo als nu ter ziele gegane V&D met zijn zo bekende Velona horloges.

Die T bij Swiss duidt imo op tritium. Zal wel uitgewerkt zijn. luminova bestond nog niet denk ik.

in de jaren 50 heeft Jaeger le coultre ook gebruik gemaakt van AS uurwerken en deze gemodificeerd en aangepast voor hun serie club modellen die onder de naam Jaeger le coultre club werden vekocht om ook een betaalbaar horloge op de markt te brengen van een goede kwaliteit. Ik heb in de afgelopen jaren een aantal van deze club horloges gerestaureerd en de kwaliteit is uitzonderlijk goed, na restauratie nagenoeg geen afwijking in tijd.