Onbekend merk? id swiss

Ik heb een leuk design horloge gekregen (vind ik toch). Het is quartz en swiss made maar ik vind er helemaal geen info over…
Dus nu hoop ik dat jullie hier meer over weten of iemand zulk horloge misschien wel kent?
Dank alvast

2 likes

geen idee eigenlijk :thinking:

2 likes

Mikrolisk geeft o.a. dit:
ID Ed Maassen, Horlogerie en Gros BV Maastricht, Niederlande

1 like

Oei ik zie niks vergelijkbaar…

Er bestaat een horloge merk dat

ID Genève

heet:

Maar dat zijn bijzondere horloges:

Prijzig ook voor een horloge van tweedehands materiaal.

1 like

Die is het niet en die hadden ze ook nooit in hun aanbod (ik heb hen ook al gemaild en kreeg van ID antwoord).
id is met kleine letters en zij hebben hoofdletters…

Spannend nog niemand die meer weet? Nu ben ik nog meer benieuwd…´t kan natuurlijk ook een plakmerk ofzo zijn…

M’n eerste horloge ooit. Vond hem onlangs na 20+ jaar terug. Batterij erin en nieuw bandje erop en vol genieten van de nostalgie.

4 likes

Ja! Dat merk is het!! Heb je er nog meer info over? Waar gekocht misschien prijs enz… Inderdaad gewoon baterijtje er in en werkt prima en nog een mooi horloge ook!

Sorry echt geen idee. Gekocht in Nederland of Denemarken. Denk 25-30 jaar geleden.

Heb ook wel eens gezocht naar t merk en bijster weinig gevonden.

Denk niet dat het een heel duur horloge was trouwens. Als ik moet gokken 200 euro maar echt geen idee.

Ik ben ook erg benieuwd…nu zijn we al met 2 die graag meer info willen :wink:
Ik vond er ook niet veel over…

Het is een merk wat V&D Vendex Group destijds verkocht. Nooit ergens anders gezien.

Dan is het wellicht uit Nederland (soort plakmerk) dan lijkt 200 euro wel duur voor die tijd…

1 like

Ik heb er eentje gehad, een soort military/field model met back light knopje. Was toen 89 houten guldens (!) als ik me niet vergis. De WR van 100 meter was in orde want ik zwom er toen veel mee. Was een titanium uitvoering, althans, dat stond erop. Bij batterijwissel bleek er een generiek Japans kwartsuurwerkje in te zitten. Ik dacht Miyota. Dus Swiss made … :wink:

1 like

Ja zal wel gulden geweest zijn haha

1 like