Onbekend Model Seiko

Ben nieuw hier en geen verstand van zaken, maar heb meteen een vraag.
Op zoek naar en nieuw horloge kwam ik op internet een model tegen dat ik graag wil kopen.
Echter, de site is Amerikaans en het type-nummer kan ik nergens anders terugvinden.
Is hier een verklaring voor? Niet echt of alleen buiten Europa te koop?
Het betreft een Seiko SDWC04P1
(Hieronder de url van de foto zoals aangegeven, hoop dat het lukt)

De site is niet amerikaans, chronograph.com is gevestigd in Singapore.

Min of meer huisleverancier van een aantal horlogeforum waaronder deze, je kunt er veilig kopen zonder problemen, mochten die er zijn worden ze opgelost.

De Seiko’s die verkocht worden zijn zeker echt, zonder enige twijfel.

Seiko heeft een aparte modellenpolitiek, de automatische uurwerken worden in europa helemaal niet geleverd, hier houdt men op het quartz en kinetic spul. In Amerika worden maar een paar automatische modellen geleverd. De professionele duikers zijn hier ook niet te koop. Als je er naar gaat zoeken zul je heel wat modellen vinden die hier niet verkocht worden. Omgedraaid zal het vermoedelijk hetzelfde zijn.

Dat nummer is alleen een bestelnummer en geen modelnummer. Het modellnummer begint met 7T32 gevolgd door een streepje gevolgd door een 4 cijferig nummer.

Houdt wel effe rekening met mogelijke invoerrechten…

hier nog effe de link:

http://chronograph.com/store/mli_viewItem.asp?idproduct=1315

Persoonlijk zou ik de goudkleur eruit laten…

Lucien,

Bedankt voor je reactie.
Heb je enig idee hoeveel de invoerrechten zouden kunnen zijn?
Een ander teer punt is dat je schijnbaar alleen met je credit-card kunt betalen,
maar betaling op deze wijze via internet wordt in de media altijd afgeraden.
Weet je soms of een Nederlandse verdeler (juwelier) aan zo’n niet Europees model zou kunnen (willen) komen?
Heb je hier nog een advies of ervaring?
bij voorbaat dank.

PS. dat van dat goud, ik weet 't niet. Voor mij heeft het toch wel iets en tegenwwoordig mag het weer. Bling Bling :wink:

Nou, meestal betaal je via PayPal, dit is een erg handig systeem, die je ook beschermt tegen internet fraude. Je maakt naar PayPal gewoon geld over met telebankieren. Dit geld staat dan op een aparte rekening en daarmee kun je gaan betalen aan iedereen die ook een acount bezit :slight_smile:

Chronograph.com werkt niet met paypal, maar met een ander zeer betrouwbaar systeem, je kunt hier dus met een gerust hart gebruik van maken.

Wat betreft invoerrechten, reken op 19% BTW over het aankoopbedrag, en als je mazzel hebt glipt je pakje er tussendoor :smiley:

Suc6,

Ruud

Of je vraagt ze het als gift te versturen :slight_smile:

Je kunt bij Chronograph.com met je credit card betalen en wel op een veilige maniet. Je kunt er ook met paypal betalen.

Je kunt het ook overschrijven naar Chronograph.com. Moet je wel effe mailen voor zijn gegevens en houdt rekening met redelijke kosten van je bank. (kosten voor overboeking buiten de EU en provisie van Euro naar dollars)

Het schijnt dat je 19% over het aankoopbedrag moet betalen. Als ik het terugtel kom ik altijd tot maximaal 10%. Voorbeeld: bestelde onlangs voor iemand een Citizen duiker voor 286 USD, moest ik 20,17 euro invoerrechten over betalen. Aangegeven waarde op het pakket was 205 USD.

Overigens verstuurd chronograph.com de horloges zonder de originele doos, wel met alle papieren, wil je je horloge met de originele doos moet je dat bij je bestelling effe aangeven.

Ik heb ook wel eens gehad dat de waarde was vermeld in USD, de douane had echter aangenomen dat het om Singapore Dollar ging (niet geheel onlogisch), en omdat die bijna de helft waard is betekent dat een aardige meevaller :smiley:

Ruud