Onbekend pontiac horloge

Hallo allemaal,
Vlak voor het overlijden van mijn opa, heb ik dit horloge gekregen. Helaas is het glas stuk, maar ik denk dat dat te repareren is. Het is mij alleen niet zeker welk pontiac horloge het is, en wat is de waarde ervan? (Ik ga hem zeker niet verkopen, maar ben wel nieuwsgierig). Ik heb vandaag een aantal uren gezocht, maar kon weinig erover vinden
Ik denk wel dat de band niet origineel is.

Gegevens:
Voorkant:
Oude lange p van pontiac
3 sterren
Swiss made, links van de 6 staat swiss en rechts made
Geen getallen
Streepjes zijn goud, met een zwarte streep middenin
Zwarte strepen zijn dikker bij 12, 3, 6, 9

Achterkant:
1351372
23051

Alvast bedankt!

Ben je in staat een normale scherpe foto te maken van zowel de voor- als ook de achterkant? Tip: doe het morgen even bij/in daglicht!

1 like

Slapeloze nachten Remco?

Maar inderdaad waarde 0

Betere foto’s zou zeker helpen aangezien er redelijk wat pontiac liefhebbers op het forum aanwezig zijn die je prima zouden willen helpen met het glaasje :slight_smile:

1 like

Zorgen. Haha, nee hoor.
Je hebt gelijk, bedtijd! Trusten. :sleeping:

1 like

Ga ik morgen doen!

1 like

Gecondoleerd met het verlies van je grootvader.
Het is nu 2020.
Een scherpe foto maken, bij voorkeur in daglicht, gaat wel lukken toch ?
Stel je vraag daarna nogmaals.

Man man man.

Standaard Pontiac zonder modelnaam, circa jaren zestig/zeventig, waarschijnlijk handwinder, met een vergulde kast, op een fixoflex band. Waarde 20-40 euro.

Servicebeurt kost 75 euro, glaasje 5, nieuwe leren band 20. Dus weer tip top draagbaar voor 100 euro. Wat meer is dan de economische waarde van het horloge.

Zo, opgelost.

2 likes

Ik gok op een ETA 2390 uurwerk.

En ik raad aan de fixoflex band zo spoedig mogelijk te vervangen door een leren band.
(fixoflex = lugkiller)

1 like

0€ waard? :hushed: amehoela!
Pontiac is een gerenommeerd merk!
nieuw glaasje er in en als dit horloge dan in jou ogen 100€ of 1000€ waard is, dan is hij dat ook :ok_hand:
gewoon genieten van je familie stuk :smiley:

2 likes

Ik zou investeren in een betere camera. Als u betere foto’s heeft dan zien wij u graag terug :+1:

Als het horloge van je opa is geweest dan heb ik een antwoord op de vraag over waarde: onbetaalbaar. Nooit weg doen!

Bedankt! Ik heb een ander topic gemaakt met een betere foto. Helaas mag ik maar 1 foto maken

Bedankt!

1 like

Het lijkt erop dat een van de lugs al behoorlijk beschadigd is.
Verder een leuk horloge, zeker omdat ie van je opa is geweest. Inderdaad een nieuw bandje erop en een beurtje met nieuw plexi. De kosten overstijgen misschien de waarde, maar je hebt een net draagbaar horloge, met een verhaal.

Oke! Heel erg bedankt! De tijd loopt ook niet goed en als ik aan het wiel draai, gebeurt er niks, enig idee hoe dat zou kunnen en zou ik dat gemakkelijk zelf kunnen repareren?

Aangezien je dit vraagt, ga ik er van uit dat je geen ervaring hebt met het sleutelen aan uurwerken. Dus niet doen.
Deze Pontiac heeft een simpel uurwerkje, dus een service is niet zo heel ingewikkeld.

Zo te horen is er wel iets kapot gegaan, aangezien er niets gebeurt als je aan de kroon draait. Ik stuur je wel een pbtje.

Oke! Bedankt!! Ik heb idd geen ervaring met uurwerken, dus ik zal er niks aan doen.